DEM601 - DEMOGRAFİK ANALİZE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DEMOGRAFİK ANALİZE GİRİŞ | DEM601 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ar. Gör. Dr. Faruk Keskin | |||||
Dersin amacı | Dersin sonunda öğrencilerin demografinin nüfusun değişimi, kompozisyonu, ölümlülük, doğurganlık ve göçe ilişkin temel kavramlarını öğrenmesi ve bunların temel göstergelerinin hesaplanma yöntemlerini anlaması ve uygulaması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tanımlar ve kavramlar Demografik veri kaynakları Nüfusun değişimi ve ölçülmesi Demografik denklem Nüfusun kompozisyonu Ölümlülük ve ölümlülük ölçütleri Standartlaştırma Hayat tablosu ve göstergeleri Doğurganlık ve evlilik ve ölçütleri Göç ve göç ölçütleri | |||||
Kaynaklar | Hinde, A. 1998. Demographic Methods, Arnold, London. Newell, C. 1988. Methods and Models in Demography, Belhaven Press, London. Shryock, H.S. and Siegel, J.S. 1976. The Methods and Materials of Demography, Academic Press Inc, London. Rowland, D. T. 2003. Demographic Methods and Concepts, Oxford, New York Preston, S., Heuveline, P., and Guillot, M. 2001. Demography: Measuring and Modelling of Population Processes, Blackwell Publishers, Oxford. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel demografik kavramlara giriş |
2. Hafta | Demografik veri kaynakları |
3. Hafta | Demografik kavramlar, terminoloji ve formüller |
4. Hafta | Nüfusun değişimi ve ölçülmesi, nüfus kompozisyonu |
5. Hafta | Ölümlülük ve ölümlülük ölçütleri |
6. Hafta | Ölümlülük ve ölümlülük ölçütleri |
7. Hafta | Standartlaştırma |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Yaşam tablosu |
10. Hafta | Yaşam tablosu |
11. Hafta | Göç ölçütleri |
12. Hafta | Doğurganlık ölçütleri |
13. Hafta | Doğurganlık ölçütleri |
14. Hafta | Evlilik ve evlilik ölçütleri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 37 | 102 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. | X | ||||
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. | X | ||||
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek