SOS641 - AİLE SOSYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AİLE SOSYOLOJİSİ SOS641 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Birsen Şahin Kütük 
Dersin amacıBu dersin temel amacı aile ve aile sosyolojisine ilişkin kavram ve kuramların açıklamasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Aileye ilişkin sosyolojik bakış açısını kazanır
  2. Aile kurumuna ilişkin sorunlarının tespitini yapar
  3. Aile sorunlarına ilişkin sosyolojik analizler yapar
  4. Aile sosyolojisine ilişkin araştırmaları planlar
Dersin içeriğiAilenin tarihsel gelişim süreci, yapısı, işlevleri ve türleri,
Toplumsal cinsiyet
Aile sosyolojisindeki teorik yaklaşımlar
Türkiye?nin toplumsal yapısı ve aile,
Aile sosyolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri
Türkiye?de ve dünyadaki aileye yönelik araştırmalar ve politikalar.
 
KaynaklarAbbott, D. 2009. Revising Theories of the Family.
Newman, David M. ve Grauerholz, Elizabeth. 2002. Sociology of families
Scott, Jacqueline. 2006. Family and Gender Roles: How Attitudes Are Changing,
Ayrıntılı okuma listesinde belirtilen diğer kaynaklar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAilenin tarihsel gelişim süreci, yapısı
2. HaftaAilenin işlevleri, türleri, roller ve aile içi iletişim örüntüleri
3. HaftaToplumsal cinsiyet
4. HaftaAile sosyolojisindeki teorik yaklaşımlar
5. HaftaAile sosyolojisindeki teorik yaklaşımlar
6. HaftaAnnelik, babalık ve aile içi ilişkiler ve çatışmalar
7. HaftaAile yaşamında risk faktörleri: şiddet, yoksulluk, yaşlılık ..vb. gibi.
8. HaftaTürkiye?nin toplumsal yapısı ve aile
9. HaftaKültürel -sosyal değişme, küreselleşme ve aile
10. HaftaAile sosyolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri
11. HaftaTürkiye?de ve dünyadaki aileye yönelik araştırmalar
12. HaftaTürkiye?de ve dünyadaki aileye yönelik politikalar.
13. HaftaSunumlar
14. HaftaSunumlar
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)141
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam101
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı146
Toplam96

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3066209

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.    X
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.    X
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir.    X
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir    X
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder     
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır    X
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.     
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.    X
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır    X
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek