TDE680 - TÜRK NESRİNİN GELİŞMESİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK NESRİNİN GELİŞMESİ II | TDE680 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S. Dilek Yalçın Çelik | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile öğrenci; XIX. yüzyıl Türk nesrinin gelişim sürecini izleyebilecek, nesir türlerinin tarihsel gelişimini takip edebilecek, yazarları tanıyabilecek ve örnek metinleri tahlil edebilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nesir yazarlarının örnek metinlerinin tahlili Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa Ahmet Mithat Efendi Beşir Fuat Mizancı Murat Tercüme Odası Seyahatnameler | |||||
Kaynaklar | Belge, M. (1994). ?Türkçede Düzyazının Gelişmesi?, Edebiyat Üstüne Yazılar, İstanbul. Levend, A. S. (1972). Türk Dilinin Sadeleşme Evreleri, Ankara. Levend, A. S. (1988). Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara. Kocatürk, V. M. (1963). Türk Nesir Antolojisi, İstanbul. Tanpınar, Ahmet Mithat (1981), XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Çağlayan Yayınevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 19. yüzyıl Türk nesri |
2. Hafta | Seyahatnameler |
3. Hafta | Mustafa Said Bey, Avrupa Seyahatnamesi |
4. Hafta | Yirmisekiz Mehmet Çelebi, Fransız Sefaretnamesi |
5. Hafta | Ahmet Mithat Efendi, Avrupa?da Bir Cevelan |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Tercüme Odası |
8. Hafta | Encümen-i Daniş |
9. Hafta | Türk edebiyatından nesir örneklerinin çözümlenmesi |
10. Hafta | Namık Kemal |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Recaizade Ekrem |
13. Hafta | Muallim Naci |
14. Hafta | Beşir Fuat |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final exam |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 37 | 45 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek