IDB750 - ÇAĞDAŞ DİLBİLİM YORUMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ DİLBİLİM YORUMLARI | IDB750 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üye ve görevlileri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı dilbilim alanındaki güncel kuramsal ve uygulamalı alanların tanıtılması, disiplinlerarası araştırma eğilimlerinin yöntem ve içerik açılarından incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Son yıllarda üretilen dilbilim kuram ve yaklaşımları, mikro ve makro alanlardaki kuram ve yaklaşımlar. | |||||
Kaynaklar | Dilbilimin değişik alanlarında son yıllarda yayınlanan kitap ve araştırmalar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Son yıllarda ortaya çıkan dilbilimsel yaklaşımlar |
2. Hafta | Son yıllarda ortaya çıkan dilbilimsel yaklaşımlar |
3. Hafta | Sesbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
4. Hafta | Sesbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
5. Hafta | Biçimbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
6. Hafta | Sözdizim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Anlambilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
9. Hafta | Söylem çözümlemesi alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
10. Hafta | Psikodilbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
11. Hafta | Sosyodilbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
12. Hafta | Metindilbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
13. Hafta | Edimbilim alanındaki yeni kuramlar ve yaklaşımlar |
14. Hafta | Dilbilim alanındaki yeni teoriler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 34 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 |
Sunum | 7 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 11 | 88 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 15 | 105 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 45 | 114 | 450 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek