İST664 - BİLGİ KURAMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİ KURAMI | İST664 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Gamze Özel Kadılar | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı istatistiksel entropini öğrenilmesini ve kullanılmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Raslantı deneyi, belirsizlik ve bilgi miktarı 2. Shannon entropisi, Renyi entropisi, maksimum entropi 3. Kesikli raslantı değişkeninin entropisi 4. Sürekli raslantı değişkeninin entropisi 5. İki ya da daha çok raslantı değişkenine ilişkin bileşik entropi 6. Koşullu entropi, bağımsızlık ve entropi 7. Karşılıklı bilgi miktarı ve iki değişkenli normal dağılımın karşılıklı bilgi miktarı 8. Uzaklık ölçüsü ve göreli entropi 9. Markov zincirleri ve entropi 10. Entropi yönetimi | |||||
Kaynaklar | 1. Cover, T.M.; Thomas, J.A.,2006, Elements of Information Theory, John Wiley 2. Kullback, Solomon,1996,Information Theory and Statistics, Dover Publications, New York 3. Brillouin L. ,1960, Science and Information Theory, (2. Baskı). New York: Academic Press. 4. Öğretim üyesi ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1. Entropi kavramı ve özellikleri 2. Bir düzendeki belirsizlik ve entropi ve maksimum entropi |
2. Hafta | 1. Shannon entropisi 2. Renyi entropisi |
3. Hafta | 1. Kesikli raslantı değişkeninin entropisi 2. Önemli kesikli dağılımlar için entropi örnekleri |
4. Hafta | 1. Sürekli raslantı değişkeninin entropisi 2. Önemli sürekli dağılımlar için entropi örnekleri |
5. Hafta | 1. Bileşik entropi 2. Örnek uygulamalar |
6. Hafta | 1. Koşullu entropi 2. Örnek uygulamalar |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | 1. Bağımsızlık ve entropi 2. Örnek uygulamalar |
9. Hafta | 1. Karşılıklı Bilgi Ölçüsü |
10. Hafta | 1. İki değişkenli normal dağılımım bileşik entropisi |
11. Hafta | 1. Kullback-Leibler uzaklık ölçüsü 2. Göreli entropi |
12. Hafta | Markov zincirleri ve entropi |
13. Hafta | Entropi yönetimi ve sosyal entropi |
14. Hafta | Tartışma haftası |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 56 | 56 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 38 | 127 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İstatistik lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı yeterlilikleri geliştirme. | X | ||||
2. Belirli bir alana yönelerek o alanda detaylı araştırma yapabilme ve uzmanlaşma | X | ||||
3. İstatistiksel problemlere ilişkin yeni çözüm yöntemleri geliştirme | X | ||||
4. İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme | X | ||||
5. İstatistik alanındaki bir konuyu belirli süre içerisinde etkin bir şekilde sunabilme | X | ||||
6. İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
7. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme | X | ||||
10. İstatistik literatürünü takip edebilme | X | ||||
11. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma | X | ||||
12. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma | X | ||||
13. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme | X | ||||
14. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde çalışmalar yapabilecek ve bu çalışmaları sunabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek