TEB656 - TIP EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TIP EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR TEB656 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Orhan Odabaşı, Doç. Dr. Meral Demirören 
Dersin amacıTıp eğitimine öğretimin düzenlenmesinde ve değerlendirilmesinde yeni yaklaşımların özeliklerini açıklayabilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tıp eğitiminin tarihsel süreçte gelişimi ile ilgili olgular bilgisi
  2. 2. Dünya?da tıp eğitimi programlarının tasarlanmasında kullanılan yaklaşımların özelliklerini değerlendirebilme
  3. 3. Dünya?da tıp eğitiminde öğretimin düzenlenmesinde kullanılan yeni yönelimleri değerlendirebilme
  4. 4. Program tasarımı ve öğretmede yeni yaklaşımların Türkiye?deki uygulamalarını değerlendirebilme
Dersin içeriğiTıp eğitiminin tarihçesi, Dünyada ve Türkiye?de tıp eğitiminde farklı programlama ve öğrenme-öğretme yaklaşımları 
Kaynaklar1. Dent, J., Harden R.M. (2009). A Practical Guide for Medical Teachers, Third Edition, Edinburg: Elsevier
2. Dornan T., Mann K., Scherpbier A., Spencer J. (2011). Medical Education Theory and Practice. Edinburg: Elsevier.
3. AMEE guides 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTıp eğitiminde değişen amaç ve beklentiler
2. HaftaTıp eğitiminin tarihçesi
3. HaftaTıp eğitiminde öğrenci merkezli yaklaşım
4. HaftaTıp eğitiminde portfolyoların kullanımı
5. HaftaYeterliğe dayalı eğitim
6. HaftaBeceri eğitiminde simulasyon kullanımı
7. Haftaİletişim becerisi eğitimi ve standart hastaların kullanımı
8. HaftaAra sınav
9. HaftaTıp eğitiminde akran eğitimi
10. HaftaYatak başı eğitim
11. HaftaÇıktı temelli eğitim
12. HaftaTopluma dayalı eğitim
13. HaftaSürekli tıp eğitiminde uzaktan eğitim
14. HaftaE-öğrenme
Tıp eğitiminde profesyonelizm program uygulamaları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler140
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama188
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3146150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma  X  
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma X   
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma     
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma X   
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma X   
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme      
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme X   
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme  X  
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme    X
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme   X  
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme   X  
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek