TEB656 - TIP EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TIP EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | TEB656 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Orhan Odabaşı, Doç. Dr. Meral Demirören | |||||
Dersin amacı | Tıp eğitimine öğretimin düzenlenmesinde ve değerlendirilmesinde yeni yaklaşımların özeliklerini açıklayabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tıp eğitiminin tarihçesi, Dünyada ve Türkiye?de tıp eğitiminde farklı programlama ve öğrenme-öğretme yaklaşımları | |||||
Kaynaklar | 1. Dent, J., Harden R.M. (2009). A Practical Guide for Medical Teachers, Third Edition, Edinburg: Elsevier 2. Dornan T., Mann K., Scherpbier A., Spencer J. (2011). Medical Education Theory and Practice. Edinburg: Elsevier. 3. AMEE guides |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tıp eğitiminde değişen amaç ve beklentiler |
2. Hafta | Tıp eğitiminin tarihçesi |
3. Hafta | Tıp eğitiminde öğrenci merkezli yaklaşım |
4. Hafta | Tıp eğitiminde portfolyoların kullanımı |
5. Hafta | Yeterliğe dayalı eğitim |
6. Hafta | Beceri eğitiminde simulasyon kullanımı |
7. Hafta | İletişim becerisi eğitimi ve standart hastaların kullanımı |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Tıp eğitiminde akran eğitimi |
10. Hafta | Yatak başı eğitim |
11. Hafta | Çıktı temelli eğitim |
12. Hafta | Topluma dayalı eğitim |
13. Hafta | Sürekli tıp eğitiminde uzaktan eğitim |
14. Hafta | E-öğrenme Tıp eğitiminde profesyonelizm program uygulamaları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 46 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma | X | ||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma | |||||
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma | X | ||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | |||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme | X | ||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme | X | ||||
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme | X | ||||
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme | X | ||||
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek