TEB600 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | TEB600 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Tıp eğitiminde özel çalışma alanlarına ait konularda doktora düzeyinde tez çalışması yapabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tıp eğitiminde araştırma planlama, araştırma yürütme, sonuçları değerlendirme ve rapor hazırlama | |||||
Kaynaklar | * Niyazi Karasar; Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2005 * Ali Yıldırım, Hasan Şimşek; Nitel Araştırma Yöntemleri, 2006 * Robert Slavin; Research Methods in Education, 1992 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma planlama I |
2. Hafta | Araştırma planlama II |
3. Hafta | Araştırma planlama III |
4. Hafta | Araştırma uygulama I |
5. Hafta | Araştırma uygulama II |
6. Hafta | Araştırma uygulama III |
7. Hafta | Araştırma uygulama IV |
8. Hafta | Araştırma uygulama V |
9. Hafta | Araştırma uygulama VI |
10. Hafta | Araştırma değerlendirme I |
11. Hafta | Araştırma değerlendirme II |
12. Hafta | Araştırma değerlendirme III |
13. Hafta | Araştırma raporlama I |
14. Hafta | Araştırma raporlama II |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı (Araştırma sunum) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 40 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 30 | 420 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 410 | 410 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 29 | 445 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma | X | ||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma | |||||
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma | |||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | |||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme | X | ||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme | |||||
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme | X | ||||
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme | X | ||||
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek