TEB600 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR TEB600 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Danışman Öğretim Üyesi 
Dersin amacıTıp eğitiminde özel çalışma alanlarına ait konularda doktora düzeyinde tez çalışması yapabilme  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tıp eğitimi ile ilgili bir araştırma problemi belirleyebilme
  2. Belirlenmiş araştırma problemine yönelik tarama yapabilme
  3. Belirlenmiş araştırma problemine yönelik araştırma yöntemini belirleyebilme
  4. Belirlenmiş araştırma problemi ve yöntem doğrultusunda araştırmayı uygulayabilme
  5. Elde edilen verileri analiz edebilme
  6. Araştırma raporu hazırlayabilme
  7. Araştırma sonuçlarını bilimsel bir ortamda paylaşabilme
Dersin içeriğiTıp eğitiminde araştırma planlama, araştırma yürütme, sonuçları değerlendirme ve rapor hazırlama  
Kaynaklar* Niyazi Karasar; Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2005
* Ali Yıldırım, Hasan Şimşek; Nitel Araştırma Yöntemleri, 2006
* Robert Slavin; Research Methods in Education, 1992
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma planlama I
2. HaftaAraştırma planlama II
3. HaftaAraştırma planlama III
4. HaftaAraştırma uygulama I
5. HaftaAraştırma uygulama II
6. HaftaAraştırma uygulama III
7. HaftaAraştırma uygulama IV
8. HaftaAraştırma uygulama V
9. HaftaAraştırma uygulama VI
10. HaftaAraştırma değerlendirme I
11. HaftaAraştırma değerlendirme II
12. HaftaAraştırma değerlendirme III
13. HaftaAraştırma raporlama I
14. HaftaAraştırma raporlama II
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı (Araştırma sunum)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması140
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1430420
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje1410410
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü29445900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma  X  
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma  X  
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma     
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma     
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma  X  
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme      
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme    X
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme     
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme    X
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme     X
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme    X 
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek