YLÇ650 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER YLÇ650 2. Yarıyıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: Analiz  
Dersin sorumlusu(ları)San.Öğr.Elm.Sevgi Ünal, Hatıra Ahmetli 
Dersin amacıÖğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yaparak, derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1-Seminer çalışmalarında karşılaşılan problemleri çözebilirler.
  2. 2-Seminer hazırlamak için gerekli bilgiye sahip olurlar.
  3. 3- Literatür takibi nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olurlar.
  4. 4-Kaynakça ve atıf yapma konusunda bilgi sahibi olurlar.
  5. 5-Makale okunurken neye dikkat edilmesi konusunda gerekli donanıma sahip olurlar.
  6. 6-Tartışma ve sentezleme yetisine sahip olurlar.
  7. 7-Rapor hazırlama ve sunma, özet hazırlama konularında bilgiye sahip olurlar.
Dersin içeriğiÇalgı Eğitimi; Çalgı Müziğinin Türleri ve Biçimler; Çalgıların Teknik Kullanımları Ve Teknolojisi; Çeşitli Çalgı Toplulukları; Müziğin İşgörüleri, Müzik Politikaları; Çalgıların ve Çalgı Müziklerinin Tarihsel Gelişimi, alanlarında yapılan küçük boyutlu bilimsel çalışmaların, bilgilendirme ve tartışma bazında öğrencilere öğretilmesi amaçlanmaktadır. 
KaynaklarOrhan Türkdoğan, Bilimsel Araştırma Metodolojisi, İst,2000
Burhan Baloğlu, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi,İstanbul,2002 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer dersinin genel amaçları Seminer sunumu ve değerlendirme
2. HaftaSeminer konularının belirlenmesi ve dağıtılması Seminer yazma kuralları
3. HaftaÖrnek seminer üzerinde tartışma Seminer çalışmasında karşılaşılan problemlerin çözümü
4. HaftaÖrnek seminer üzerinde tartışma Seminer çalışmasında karşılaşılan problemlerin çözümü
5. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
6. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
7. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
8. HaftaAra sınav
9. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
10. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
11. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
12. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
13. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
14. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
15. Hafta Seminer sunumu ve değerlendirme
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama11313
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11919
Genel sınava hazırlanma süresi12222
Toplam İş Yükü3163180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemler hakkında ileri derecede teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar.X    
2. Teorik ve pratik öğretileri yeni eserlerde kullanabilme bilgisine sahiptir.X    
3. .Kendi enstrümanı ve diğer yaylı çalgılar hakkında tarihsel gelişimi bilirX    
4. Kendi enstrümanının diğer yaylı çalgılar ile olan etkileşimini bilirX    
5. Önceden edinilmiş bilgileri eser yorumlama aşamasında nasıl kullanması gerektiğini bilir.X    
6. Alanıyla ilgili bilgileri öğretebilmek için gerekli olan pedagojik ve psikolojik yaklaşımı bilirX    
7. İleri derecedeki teknik ve pratik bilgilerini kullanarak solo veya oda müziği gruplarıyla sahnede performans gerçekleştirebilirX    
8. İcra ettiği eserlerin müzikal analizlerini yapıp, yorumuna katabilecek beceriye sahiptirX    
9. Alanıyla veya alt disiplinleriyle ilgili özgün fikirler üretip bunları belgeleyerek paylaşabilir   X 
10. Konser ve proje planlayıp yönetebilir   X 
11. Bir sanat eseri ile ilgili görüşlerini yazabilir veya tartışabilir.    X
12. Önceden edinilmiş bilgi, beceri ve pekiştirmeler doğrultusunda, eserlerine özgün yorumlar katarak toplumla paylaşabilirX    
13. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurup, tartışabilir    X
14. Toplumda sanatın ve kültürün yaygınlaşması için becerilerini kullanma yetisine sahiptir  X  
15. Enstrüman repertuvarının başlıca eserlerinin yanı sıra, değişik besteci ve eserlerini de bilir ve icra eder/.16.Yaylı çalgılar tarihine ilişkin bilgilerini pekiştirir ve bu bilgileri geliştirip belgelerX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek