YLÇ650 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | YLÇ650 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Analiz | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | San.Öğr.Elm.Sevgi Ünal, Hatıra Ahmetli | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yaparak, derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çalgı Eğitimi; Çalgı Müziğinin Türleri ve Biçimler; Çalgıların Teknik Kullanımları Ve Teknolojisi; Çeşitli Çalgı Toplulukları; Müziğin İşgörüleri, Müzik Politikaları; Çalgıların ve Çalgı Müziklerinin Tarihsel Gelişimi, alanlarında yapılan küçük boyutlu bilimsel çalışmaların, bilgilendirme ve tartışma bazında öğrencilere öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Orhan Türkdoğan, Bilimsel Araştırma Metodolojisi, İst,2000 Burhan Baloğlu, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi,İstanbul,2002 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer dersinin genel amaçları Seminer sunumu ve değerlendirme |
2. Hafta | Seminer konularının belirlenmesi ve dağıtılması Seminer yazma kuralları |
3. Hafta | Örnek seminer üzerinde tartışma Seminer çalışmasında karşılaşılan problemlerin çözümü |
4. Hafta | Örnek seminer üzerinde tartışma Seminer çalışmasında karşılaşılan problemlerin çözümü |
5. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
6. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
7. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
10. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
11. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
12. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
13. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
14. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
15. Hafta | Seminer sunumu ve değerlendirme |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 19 | 19 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 31 | 63 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemler hakkında ileri derecede teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
2. Teorik ve pratik öğretileri yeni eserlerde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. .Kendi enstrümanı ve diğer yaylı çalgılar hakkında tarihsel gelişimi bilir | X | ||||
4. Kendi enstrümanının diğer yaylı çalgılar ile olan etkileşimini bilir | X | ||||
5. Önceden edinilmiş bilgileri eser yorumlama aşamasında nasıl kullanması gerektiğini bilir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili bilgileri öğretebilmek için gerekli olan pedagojik ve psikolojik yaklaşımı bilir | X | ||||
7. İleri derecedeki teknik ve pratik bilgilerini kullanarak solo veya oda müziği gruplarıyla sahnede performans gerçekleştirebilir | X | ||||
8. İcra ettiği eserlerin müzikal analizlerini yapıp, yorumuna katabilecek beceriye sahiptir | X | ||||
9. Alanıyla veya alt disiplinleriyle ilgili özgün fikirler üretip bunları belgeleyerek paylaşabilir | X | ||||
10. Konser ve proje planlayıp yönetebilir | X | ||||
11. Bir sanat eseri ile ilgili görüşlerini yazabilir veya tartışabilir. | X | ||||
12. Önceden edinilmiş bilgi, beceri ve pekiştirmeler doğrultusunda, eserlerine özgün yorumlar katarak toplumla paylaşabilir | X | ||||
13. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurup, tartışabilir | X | ||||
14. Toplumda sanatın ve kültürün yaygınlaşması için becerilerini kullanma yetisine sahiptir | X | ||||
15. Enstrüman repertuvarının başlıca eserlerinin yanı sıra, değişik besteci ve eserlerini de bilir ve icra eder/.16.Yaylı çalgılar tarihine ilişkin bilgilerini pekiştirir ve bu bilgileri geliştirip belgeler | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek