FME649 - FİZİK EĞİTİMİNDE KARŞ. ÖĞRENME ZOR. ve KAV. YAN.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİZİK EĞİTİMİNDE KARŞ. ÖĞRENME ZOR. ve KAV. YAN. | FME649 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Kavram, kavramsal sistemler, kavram haritaları, öğrenme zorlukları ve kavram yanılgıları, bu konularda ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde yapılan araştırmalar ile bunların karşılaştırılması ve bu konularda öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kavram, kavramsal sistemler, kavram haritaları, öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarını belirleme metotları, Fen öğretiminde sıkça karşılaşılan öğrenme zorlukları öğrenme sürecinde kavramların zamanla değişmesi ve kavram yanılgıları, bu konularda ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde yapılan araştırmalar ile bunların karşılaştırılması ve bu konularda öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Kaynaklar | Fizik Eğitimi Konularındaki Makaleler. Fizik Eğitimi Konularındaki Kitaplar. Fizik Eğitimi Konularındaki yapılan Tez Çalışmaları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrenme zorlukları |
2. Hafta | Öğrenme zorluklarını belirleme metotlar |
3. Hafta | Kavram, kavramsal sistemler |
4. Hafta | Kavram, kavramsal sistemlerin Özellikleri |
5. Hafta | Kavram, kavramsal sistemler ile ilgili yapılan çalışmalar |
6. Hafta | Öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarını belirleme metotlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Kavram haritaları |
9. Hafta | Kavram yanılgıları |
10. Hafta | Kavram yanılgılarını belirleme metotları |
11. Hafta | Kavram yanılgılarının özellikleri |
12. Hafta | Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarının incelenmesi. |
13. Hafta | Ülkemizde ve dünyanın diğer ülkelerinde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve kavram yanılgılarının karşılaştırılması. |
14. Hafta | Ara sınav |
15. Hafta | -- |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 10 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 26 | 101 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek