İDB700-04 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | İDB700-04 | 8. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Diğer: Tez Yazımı | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Tez danışmanı | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
2. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
3. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
4. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
5. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
6. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
7. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
8. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
9. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
10. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
11. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
12. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
16. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 10 | 160 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 40 | 640 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 33 | 150 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dilin rolü, tarihsel gelişimi, edinimi, verinin doğası, sınırları, güvenilirliği ve geçerliliği hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Dilbilimin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar, gerektiğinde antitez oluşturabilecek yeni bilgi üretebilir. | X | ||||
3. Doğal dillerin çözümlemesini yapabilir, özgün bir araştırma tasarımı geliştirebilir, bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. | X | ||||
4. Akademik çalışmada sorunları analiz eder, ileri düzey araştırma yöntemleriyle özgün çözümler üretir. | X | ||||
5. Özgün çalışmalar yürütür, karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejiler geliştirir, işbirliği gerektiren çalışmalara liderlik edebilir. | X | ||||
6. En az bir bilimsel makale yayınlar veya özgün bir yapıt üreterek alanındaki bilgiyi genişletir. | X | ||||
7. Kuramsal kaynak araştırması yapabilir, uygulamalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. İleri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Bilimsel etkinliklere katılarak çalışmalarını sistemli biçimde aktarabilir, özgün görüşlerini savunabilir ve geliştirebilir. | X | ||||
10. Yabancı dilde iletişim kurabilir, bilimsel üretim yapabilir, alanyazını takip edebilir. | X | ||||
11. Bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek