SBT694 - HAREKETİN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAREKETİN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ | SBT694 | 1. Yarıyıl | 3 | 1 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Pınar Arpınar Avşar-Dr. Ş. Nazan Koşar | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, insan hareketlerinin gerçekleştirilmesine temel oluşturan merkezi ve periferik kontrol mekanizmalarına ilişkin kuramsal bilginin aktarılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Sinir uyaranı ve iletimi ? İskelet kası mekanik ve fizyolojik yapısı ? Duyu Reseptörleri ? Motor Ünite ve elektromyography ? Merkezi sinir sistemi anatomik yapıları ve nöral bağlantılar ? Merkezi sinir sistemi anatomik yapıları ve nöral bağlantılar ? Ara sınav ? Omurilik ve nöral etkileşim ? Omurilik Refleksleri ? Beyin Anatomik yapısı ve serebral korteks fonksiyonları ? Beyincik ve bazal gangliyon yapısı ve fonksiyonları ? Sinir iletim yolları ? İnsan motor kontrol kuramlarına dair genel bilgi | |||||
Kaynaklar | ? Carpenter, R. H. Neurophysiology, S.2003 ? Latash, Mark L. Neurophysiological basis of movement,2008 ? Katz, Bernhard. Sinir, kas ve sinaps: Elektroizyolojiye giriş, 1993 ? Kiernan, John Alan. Barr's The human nervous system : an anatomical viewpoint,1998 ? Haydar A. Demirel, Nazan Ş. Koşar. İnsan anatomisi ve kineziyoloji.2002 ? Schmidt, R. A., Lee, T.D. Motor Control and Learning: A Behavioral Emphasis.2011 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sinir uyaranı ve iletimi |
2. Hafta | İskelet kası mekanik ve fizyolojik yapısı |
3. Hafta | Duyu Reseptörleri |
4. Hafta | Motor Ünite ve elektromyography |
5. Hafta | Merkezi sinir sistemi anatomik yapıları ve nöral bağlantılar |
6. Hafta | Merkezi sinir sistemi anatomik yapıları ve nöral bağlantılar |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Omurilik ve nöral etkileşim |
9. Hafta | Omurilik refleksleri |
10. Hafta | Beyin Anatomik yapısı ve serebral korteks fonksiyonları |
11. Hafta | Beyincik ve bazal gangliyon yapısı ve fonksiyonları |
12. Hafta | Sinir iletim yolları |
13. Hafta | İnsan motor kontrol kuramlarına dair genel bilgi |
14. Hafta | Ara sınav |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 12 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 46 | 83 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek