SBT673 - KİNATROPOMETRİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİNATROPOMETRİ SBT673 1. Yarıyıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Gösterim  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. H. Hüsrev Turnagöl 
Dersin amacıBu dersin amacı; Öğrencilerin kinantropometri prensip ve yöntemlerini vücut kompozisyonu ölçüm tekniklerini uygulatarak ve literatürdeki güncel yaklaşımları tartışarak anlamalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çeşitli vücut kompozisyonu ölçüm tekniklerinin prensiplerini ve prosedürlerini tanımlar ve bu yöntemleri vücut kompozisyonunu belirlemek için kullanır.
  2. Tekrarlayan ölçümlerde hatanın ve teknik hatanın nedenini anlar.
  3. Referans değerler doğrultusunda çevre ölçümü, deri kıvrım kalınlığı gibi ölçümleri standardize eder.
  4. Spor performansı, sağlık ve vücut görünümü ile bağlantılı olarak antropometrinin önemini tartışır.
Dersin içeriğiVücut kompozisyonu yöntemlerinin prensipleri, uygulaması, ölçümlerde standardizasyonun sağlanması, ölçümlerde hata kaynaklarının belirlenmesi ve antropometrinin sağlık, vücut görünümü ve spor performansındaki önemini içerir.  
KaynaklarBloomfield, J., Ackland, T.R., Elliot, B.C. (1994). Applied Anatomy and Biomechanics In Sport. Blackwell Scientific Pub., London.
Carter JE, Heath BH (1990). Somatotyping ? Development and applications. Cambridge Studies in Biological Anthropology. Cambridge. Cambridge University Press.
Lohman T, Roche A, Martorell R (1988). Anthropometric Standardization Reference Manual. Human Kinetics. Champaign, Illinois.
Malina R, Bouchard C, Bar-Or (2004). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics. Champaign, Illinois.
Roche A, Sun S (2003). Human Growth ? assessment and interpretation. Cambridge. Cambridge University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKinantropometriye genel bakış
2. HaftaLab: Ağırlık, boy, çevre ve çap ölçümleri
3. HaftaLab: Çevre, çap ve deri kıvrım kalınlığı ölçümleri
4. HaftaVücut kompozisyonu prensipleri I
5. HaftaVücut kompozisyonu prensipleri II
6. HaftaSomatotip ve performans
7. HaftaHidrostatik tartım ile vücut kompozisyonun değerlendirilmesi
8. HaftaAra sınav
9. HaftaBiyoelektrik impedans ile vücut kompozisyonun değerlendirilmesi
10. HaftaLab: Biyoelektrik impedans ölçüm uygulaması
11. HaftaBOD POD ile vücut kompozisyonun değerlendirilmesi
12. HaftaDEXA ölçüm metodları
13. HaftaLab: DEXA ölçüm uygulaması
14. HaftaÖğrenci seminer sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum210
Projeler110
Seminer110
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje14040
Ödevler4728
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü52103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.    X
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.    X
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır    X
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.    X
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.   X 
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.    X
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.    X
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.   X 
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.   X 
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.   X 
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek