SBT716 - SPORDA UYARILMIŞLIK KURAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPORDA UYARILMIŞLIK KURAMLARI | SBT716 | 2. Yarıyıl | 3 | 1 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ziya Koruç | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Sporda fizyolojik ve duygusal olarak organizmayı hazır hale getiren yaklaşımları ele alıp, bu doğrultuda uyarılmışlık, stres, kaygı ve bir model olarak motivasyon üzerinde durmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uyarılmışlık kavramı ve tanımlar, sporda stres ve başa çıkma, sporda kaygı (kaygı kuramları ve ölçümleri), yarışma, sporda kaygı-performans ilişkisi, sporda kaygı-dikkat ilişkisi, sporda kaygı-tükenmişlik ilişkisi, kaygının kontrolü, üst düzey sporcularda korku ve kaygı düzenleme eğitimlerini kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Brewer, B. W. (2009). Handbook of Sports Medicine and Science: Sport Psychology. Oxford: Wiley-Blacwell. Duda, J. J. (1998). Advances in Sport and Exercise Psychology Measurement. Morgantown: Fitnes Information Technology Inc. Hackfort, D. & Spilberger, D. C. (1989), Anxiety in Sports: An International Perspective. NewYork: Hemsphere pub. Corp. Hanin, Y., L. (2000). Emotion in Sport, Il. Champain: Human Kinetics. Hardy, L., Jones, G. & Gould, D. (1996). Understanding Psychological Preparation For Sport: Theory and practice of elite performers. Sussex: Wiley. Horn, T. S. (2002), Advances in Sport Psychology, (2nd. Ed.) Il. Champain: Human Kinetics. Martene, R., Vealey, R. S. & Burton, D. (1990). Competitive Anxiety in Sport. Il. Champain: Human Kinetics. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uyarılmışlık kavramı ve tanımlar, |
2. Hafta | Sporda stres, |
3. Hafta | Sporda kaygı |
4. Hafta | Kuramsal yaklaşımlar, |
5. Hafta | Kaygı ve performans ilişkisi, |
6. Hafta | Kaygı dikkat ilişkisi, |
7. Hafta | Kaygı ve tükenmişlik, |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Başa çıkma becerileri, |
10. Hafta | Gevşeme çalışmaları ve gevşeme türleri, |
11. Hafta | Gevşeme çalışmalarında kuramsal yaklaşımlar |
12. Hafta | Sporsal ortamda gevşeme |
13. Hafta | Proje Hazırlama |
14. Hafta | Proje Sunumu |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 48 | 118 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanındaki ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek ve sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | X | ||||
5. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
6. Araştırma projesini planlar ve yapar, araştırma raporunu yazar ve ulusal / uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
7. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik araçlar-gereçleri kullanarak problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | ||||
9. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Hareket ve spor alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek