NEF708 - UYARILMIŞ POTANSİYELLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYARILMIŞ POTANSİYELLER | NEF708 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 2 | 2 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Çağrı Mesut Temuçin Doç. Dr. F. Gökçem YILDIZ SARIKAYA | |||||
Dersin amacı | Görsel (VEP), beyinsapı işitsel (BAEP), somatosensoriyel (SEP) ve motor (MEP) uyarılmış potansiyellerin fizyolojik temelleri ve normal ve patolojik durumlarda gözlenen bulgular öğrencilerin önerilen kaynaklardan hazırlanarak geldiği grup seminerlerinde haftada bir saat teorik olarak tartışılacak, haftada 4 saat ise laboratuar çalışmaları ile konular pratik olarak desteklenecektir. Makale saatinde ise konu ile ilgili seçilen ortak bir makale öğrenciler tarafından ele alınacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Görsel (VEP), beyinsapı işitsel (BAEP), somatosensoriyel (SEP) ve motor (MEP) uyarılmış potansiyellerin anatomik ve fizyolojik temelleri ile, kayıt yöntemleri, analizi ve klinik kullanımları işlenecektir. | |||||
Kaynaklar | 1) Magnetic Stimulation in Clinical Neurophysiology Mark Hallett, Sudhansu Chokroverty. Butterworth-Heinemann Medical, 2005 2) Dumitru, D. Electrodiagnostic Medicine. Hanley & Belfus, Philadelphia 2001. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayıtlama ve uyarım yöntemleri |
2. Hafta | Somatosensori Uyarılmış Potansiyeller (SEP): Anatomik ve fizyolojik temelleri |
3. Hafta | Somatosensori Uyarılmış Potansiyeller (SEP): Kayıtlama ve referans değerler |
4. Hafta | Somatosensori Uyarılmış Potansiyeller (SEP): Klinik kullanım |
5. Hafta | Makale saati |
6. Hafta | Görsel Uyarılmış Potansiyeller (VEP): Anatomik ve fizyolojik temelleri |
7. Hafta | Görsel Uyarılmış Potansiyeller (VEP): Kayıtlama ve referans değerler |
8. Hafta | Görsel Uyarılmış Potansiyeller (VEP): Klinik kullanım |
9. Hafta | Makale saati |
10. Hafta | Beyinsapı İşitsel Uyarılmış Potansiyeller (BAEP): Anatomik ve fizyolojik temelleri |
11. Hafta | Beyinsapı İşitsel Uyarılmış Potansiyeller (BAEP): Kayıtlama ve referans değerler |
12. Hafta | Beyinsapı İşitsel Uyarılmış (BAEP): Klinik kullanım |
13. Hafta | Motor Uyarılmış Potansiyeller (MEP): Anatomik ve fizyolojik temelleri |
14. Hafta | Motor Uyarılmış Potansiyeller (MEP): Kayıtlama ve referans değerler |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 58 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Adaylar klinik nöro-elektrofizyoloji konusunda bilgi sahibi olurlar, uygulamaları yapabilirler, seminer ve ders anlatabilirler, araştırma planlayabilr ve yenilikleri takip edebilir. | X | ||||
2. Bu programı bitirenler nöro-elektrofizyoloji alanında yeni proje üretebilir ve yeni projeleri değerlendirebilecek düzeyde teorik bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
3. Programı bitiren adaylar çocuk ve erişkinlerde, EEG çekilmesi ve yorumlanmasını öğrenir, EEG ile ilgili temel uygulamalar, aktivasyon yöntemleri, EEG monitarizasyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olurlar. | X | ||||
4. Programı bitiren adaylar sinir iletim teknikleri, iğne elektromiyografisi, tek lif EMG'si, ardısıra sinir uyarımı, uyarılmış potansiyeller ve otonomik testler konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar, bu incelemeleri gerçekleştirip değerlendirebilir ve bu konularda tek başına bir laboratuar sorumluluğu üstlenebilecek ölçüde bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
5. Adaylar nöro-elektrofizyoloji ile ilgili cihazları tanır, kullanılma endikasyonlarını bilir ve uygulayabilirler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek