İDB693 - DİL ve KÜLTÜR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL ve KÜLTÜR İDB693 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi Zeynep Doyuran 
Dersin amacıBu dersin amacı dil ve kültür arasındaki çok yönlü ilişkinin incelenmesi, dilin kültürel algılama ve bilişsel süreçler üzerindeki etkisi ile bireylerin kimlik duygusu ve grup bilinci üzerindeki etkisinin ortaya konulmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder, kimlik duygusu geliştirme, grup ve topluluk anlayışı ile ilgili bilinçlenir,
  2. dilin kültürel algılama ve bilişsel süreçler üzerindeki etkisini bilir.
Dersin içeriğiDil ve kültür ilişkisi, kültürün dilin yapısına, sözel olmayan iletişime, dil edinimi sürecine ve dil öğretimine etkisi.  
KaynaklarKramsch, C. (1998). Language and Culture. New York: Oxford University Press.
Senft, G., Östman, J., & Verschueren, I. (Eds.). (2009). Culture and Language Use.
Amsterdam: John Benjamins.
Shaul, D. L. & Furbee, N. L. (1998). Language and Culture. Illinois: Waveland Press Inc. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDil ve kültürün değişik açılardan tanımları
2. HaftaDil ve kültür arasındaki ilişkiler
3. HaftaKültürün dil üzerindeki etkisi
4. HaftaKültürün kalıcılığında dilin işlevleri
5. HaftaKültürün dil edinimindeki işlevi
6. HaftaKültürün dil edinimindeki işlevi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaKültürün işaret dilleri üzerindeki etkisi
9. Haftaİşaretlerin kültürle bağlantısı
10. HaftaSözel olmayan iletişimde kültürün etkisi
11. HaftaDil öğretiminde kültürün etkisi
12. HaftaAdlar üzerinde kültürün etkisi
13. HaftaSözcükler üzerinde kültürün etkisi
14. HaftaSöylem belirleyicileri üzerinde kültürün etkisi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)340
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler710
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama2816
Proje000
Ödevler7535
Ara sınavlara hazırlanma süresi11717
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3968210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dilin rolü, tarihsel gelişimi, edinimi, verinin doğası, sınırları, güvenilirliği ve geçerliliği hakkında bilgi sahibidir.   X 
2. Dilbilime ek olarak, diğer bilim dallarının güncel alanyazınını inceleyebilir ve bu bilgileri farklı alanlara uygulayabilir.    X
3. Dilbilim alanında edindiği bilgilerle doğal dillerin çözümlemesini yapabilir, araştırma tasarımı oluşturabilir, veri analizi yapabilir ve bilimsel araştırma makalesi yazabilir.  X  
4. Akademik bir çalışmada etkinlikleri planlar, yönetir, süreci izler, değerlendirir, bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.     
5. Disiplinlerarası bakış açısıyla dilbilime özgü sorunlara çözüm üretir.  X  
6. Dilbilim alanında edindiği bilgi birikimini kullanarak çalışmayı bağımsız olarak yürütür, karmaşık sorunları çözmek için strateji geliştirir ve işbirliği gerektiren çalışmalara liderlik edebilir.X    
7. Dilbilim alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve ilgili alanlara ve mesleğine yönlendirir. X   
8. Alanındaki bilimsel etkinliklere katılarak çalışmalarını sistemli biçimde aktarabilir.     
9. Yabancı dilde iletişim kurabilir, alanyazını takip edebilir.     
10. Alanındaki bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.     
11. Uzmanlık bilgisini toplumsal sorumluluk ve bilimsel etik değerler çerçevesinde kullanır ve disiplinlerarası çalışmalarda farklılığı kullanabilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek