İSG605 - MESLEKSEL KANSERLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MESLEKSEL KANSERLER | İSG605 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Makale tartışması, kısa sunumlar | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sİbel Kıran, Prof. Dr. Ali Naci Yıldız | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; Mesleksel kanser kavramını, Mesleksel kanser riski olan iş türlerini, Mesleksel kanserlerin özelliklerini ve Mesleksel kanserlerden korunma yaklaşımlarını öğrenmeleridir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dünyada ve Türkiyede kanser olgularının dağılımı Mesleksel kanserlerin etiyolojisi Mesleksel solunum sistemi kanserleri Mesleksel deri ve baş-boyun kanserleri Diğer mesleksel kanser türleri Kimyasal etkenlere bağlı kanserler Fiziksel etkenlere bağlı kanserler Tozlara bağlı gelişen kanserler Mesleksel kanser epidemiyolojisi Mesleksel kanserlerden korunma yaklaşımları ve erken tanı | |||||
Kaynaklar | 1. Encyclopedia of Occupational Health and Safety-ILO, 1997. 2. Occupational Cancer in Developing Countries. ILO, Lyon, 1994. 3. Cancer Epidemiology, Principles and Methods, IS Silva, IARC, Lyon, 1999. 4. Occupational Health, Levy BS, Wegman DH, 4th ed, 2000. 5. ABC of Occupational and Environmental Medicine, Snashall D. & Patell D. Second Edition, BMJ publishing Book 2004. 6. Textbook of ClinicalOccupational and Environmental Medicine, Rodenstock L, Cullen MR, Brodkin CA, Redlich CA, 2th ed, 2005. 7. Current Occupational and Environmental Medicine, Ladou J, Harrison R, 5th ed, Mc Graw Hill, 2007. 8. Maxcy-Rosenau-Last Public Health & Preventive Medicine, 15th ed, Wallace RB, Kohatsu N. The McGraw-Hill Companies, USA, 2008. 9. Guidotti TL. Global Occupational Health. New York, Oxford University Press, 2011. 10. Oxford Textbook of Public Health, 5th Edition. (Eds) Detels R, Beaglehole R, Lansang MA, Gulliford M. Oxford University Press. 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, bekletiler, dersin amaç ve öğrenim hedeflerinin tartışılması |
2. Hafta | İş ve sağlık arasındaki ilişkiler |
3. Hafta | Meslek hastalığı ve işle ilişkili hastalıklar |
4. Hafta | Mesleksel kanserler |
5. Hafta | Mesleksel solunum sistemi kanserleri |
6. Hafta | Mesleksel deri kanserleri |
7. Hafta | Diğer mesleksel kanser türleri |
8. Hafta | Mesleksel kansere neden olan kimyasal maddeler |
9. Hafta | Mesleksel kansere neden olan tozlar |
10. Hafta | Mesleksel kansere neden olan fiziksel etkenler |
11. Hafta | Mesleksel kanserlerin epidemiyolojisi |
12. Hafta | Mesleksel kanserlerde tanı ve tedavi ilkeleri |
13. Hafta | Mesleksel kanserlerden korunma yaklaşımları |
14. Hafta | Seminer sunumu |
15. Hafta | Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 30 | 26 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
4. İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. İş Sağlığı ve Güvenliği konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği bilgi ve becerilerine uygun yöntemler ve araçlar kullanarak çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | X | ||||
7. İş Sağlığı ve Güvenliği konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir. | X | ||||
10. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik çalışmada bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
11. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek