IDB617 - DİLBİLİM TARİHİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM TARİHİ | IDB617 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Işıl Özyıldırım | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı değişik dönemlerdeki dilbilimsel kuram ve yaklaşımları birbirleriyle ilişkili olarak incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dilbilim çalışmalarındaki başlangıçtan günümüze kadar belirleyici kuram ve yaklaşımların tarihsel bir çerçevede incelenmesi ve karşılaştırmalı bir yaklaşımla tartışılması | |||||
Kaynaklar | J. Lyons. (1968). Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: Cambridge University Pres. P.A.M. Sevrsen. (1998). Western Linguistics. A Historical Introduction. Oxford: Oxford University Press. R.H. Robins. (1990). (Revised Version). A Short History of Linguistics. Stanford: Stanford University Pres. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yunan döneminde dilbilim |
2. Hafta | Roma döneminde dilbilim |
3. Hafta | Ortaçağda dilbilim |
4. Hafta | Rönesans ve sonraki dönemlerde dilbilim |
5. Hafta | Modern dönemde dilbilim |
6. Hafta | Ondokuzuncu yüzyılda karşılaştırmalı dilbilim |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Ondokuzuncu yüzyılda tarihsel dilbilim |
9. Hafta | Yirminci yüzyılda dilbilim |
10. Hafta | Avrupa dilbilim okulları |
11. Hafta | Amerikan yapısalcılığı |
12. Hafta | Dönüştürücü üretici dilbilim |
13. Hafta | İşlevsel dilbilim |
14. Hafta | 1960-2000 döneminde dilbilim |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 34 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 9 | 63 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 48 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek