IDB601 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER IDB601 2. Yarıyıl 0 2 0 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Emine Yarar 
Dersin amacıBu dersin amacı dilbilimin değişik alanlarından makaleleri tartışmak ve bir araştırma projesi tasarlayarak araştırma makalesi yazmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci...
  2. Dilbilimin değişik alanlarından araştırma makalelerini inceler,
  3. Bir araştırma projesini planlar ve yürütür,
  4. Bir araştırma makalesi ya da bildiriyi yazar.
Dersin içeriğiDilbilimin değişik alanlarından araştırma makalelerinin tartışılması, öğrencilerin ilgi alanlarına göre bir araştırma projesinin her aşamasının planlanıp gerçekleştirilerek tartışılması ve bir araştırma makalesi ya da bildirinin yazılması 
KaynaklarCook, D.C. & Campbell D.T. (1979). Quasi-experimentation: Design and analysis issues for field settings. Boston: Houghton Mifflin.
Fink A. (1998). Conducting Research. Literature Reviews. London: Sage Publications.
Milroy L. (1987). Observing and Analyzing Natural Languages. Oxford: Blackwell.
Strauss A. & Corbin C. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Proceedings and Techniques. Newbury Park, C.A. Sage Publications. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDilbilim araştırmalarında benimsenen farklı yaklaşımların tanıtılması
2. HaftaBu yaklaşımlara ilişkin farklı araştırmaları içeren makalelerin incelenmesi
3. HaftaAraştırma sürecini oluşturan adımların tanıtılıp tartışılması
4. HaftaHipotez geliştirme ya da araştırma sorularının oluşturulması
5. HaftaAraştırma yöntemlerinin tanıtılması
6. HaftaDeğişik araştırma yöntemlerini örneklendiren makalelerin tartışılıp incelenmesi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaÖrneklem oluşturma yöntemleri
9. HaftaVeri toplama teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi
10. HaftaVeri çözümleme teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi
11. HaftaVerilerin bulgular şeklinde tartışılması
12. HaftaBulguların tartışılması sırasında kullanılabilecek teknikler (Tablo ve grafikler)
13. HaftaBulguların sonuç oluşturulacak şekilde tartışılması
14. HaftaÇalışmanın sonuç kısmında değinilmesi gereken konular
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)340
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı146
Toplam96

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama7856
Proje000
Ödevler7642
Ara sınavlara hazırlanma süresi166
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü4435210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek