IDB601 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | IDB601 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Emine Yarar | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı dilbilimin değişik alanlarından makaleleri tartışmak ve bir araştırma projesi tasarlayarak araştırma makalesi yazmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dilbilimin değişik alanlarından araştırma makalelerinin tartışılması, öğrencilerin ilgi alanlarına göre bir araştırma projesinin her aşamasının planlanıp gerçekleştirilerek tartışılması ve bir araştırma makalesi ya da bildirinin yazılması | |||||
Kaynaklar | Cook, D.C. & Campbell D.T. (1979). Quasi-experimentation: Design and analysis issues for field settings. Boston: Houghton Mifflin. Fink A. (1998). Conducting Research. Literature Reviews. London: Sage Publications. Milroy L. (1987). Observing and Analyzing Natural Languages. Oxford: Blackwell. Strauss A. & Corbin C. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Proceedings and Techniques. Newbury Park, C.A. Sage Publications. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dilbilim araştırmalarında benimsenen farklı yaklaşımların tanıtılması |
2. Hafta | Bu yaklaşımlara ilişkin farklı araştırmaları içeren makalelerin incelenmesi |
3. Hafta | Araştırma sürecini oluşturan adımların tanıtılıp tartışılması |
4. Hafta | Hipotez geliştirme ya da araştırma sorularının oluşturulması |
5. Hafta | Araştırma yöntemlerinin tanıtılması |
6. Hafta | Değişik araştırma yöntemlerini örneklendiren makalelerin tartışılıp incelenmesi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Örneklem oluşturma yöntemleri |
9. Hafta | Veri toplama teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi |
10. Hafta | Veri çözümleme teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi |
11. Hafta | Verilerin bulgular şeklinde tartışılması |
12. Hafta | Bulguların tartışılması sırasında kullanılabilecek teknikler (Tablo ve grafikler) |
13. Hafta | Bulguların sonuç oluşturulacak şekilde tartışılması |
14. Hafta | Çalışmanın sonuç kısmında değinilmesi gereken konular |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 34 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 46 |
Toplam | 96 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 7 | 8 | 56 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 44 | 35 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek