ORK602 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | ORK602 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Burak Tüzün | |||||
Dersin amacı | Orkestra Şefliği yüksek lisans öğrencilerine, konu alanları ile (orkestra, orkestra şefliği veya müzik ile) ilişkilendirilmiş bir konu üzerinde araştırma yapma, araştırma sonuçlarını rapora dönüştürme ve sunum yaparak sonuçları anasanat dalında paylaşabilme alışkanlığı kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Seminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler, müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler, konu alanına ilişkin bir konu başlığı belirlenmesi, etkili sunum ilkeleri, bilimsel yayınlarda kaynak gösterme ilkeleri. Hazırlanan raporların sunumu. | |||||
Kaynaklar | Arseven, A. (1994), Alan Araştırma Yöntemi İlkeler Teknikler Örnekler, Tekışık Matbaası: Ankara Karasar, N. (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. Bs. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti. Ankara Saim, K. (1995), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri: Ankara Turkdoğan O. (1995), Bilimsel Düşünme ve Araştırma Metedolojisi, M.E. B. Yay. İstanbul Çakar, Doğan. (Ekim 2003) Cumhuriyet Döneminde Askeri Müziğin Durumu, Cumhuriyet Döneminde Askeri Müzik ve Gelişimi Sempozyumu. Kara Kuvvetleri ve Bilkent Üniversitesi. Ankara Çakar, Doğan. (Aralık 2009) Cumhuriyet Döneminde Müzik Alanında Yapılan Önemli Çalışmalar, Cumhuriyetimizin İnşa Sürecinde Atatürk ve Müzik Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Atatürk İnkılâp Tarihi Enstitüsü ve Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Ankara Çakar, D. (2011) Türk Ve Batı Müziğinin Etkileşimi, Ankara. Türklerde Bilim: Dünden Yarına Sempozyum Bildirisi. TOBB. Ekonomi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler |
2. Hafta | Seminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler |
3. Hafta | Seminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler |
4. Hafta | Konu alanına ilişkin bir konu başlığı belirlenmesi |
5. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
6. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
7. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
8. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
9. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
10. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
11. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
12. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
13. Hafta | Müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler |
14. Hafta | Etkili sunum ilkeleri |
15. Hafta | Bilimsel yayınlarda kaynak gösterme ilkeleri |
16. Hafta | Hazırlanan raporların sunumu. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 100 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 38 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler. | X | ||||
2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler. | X | ||||
3. Müzikal analiz, form ve stiller üzerinde hâkimiyetlerini geliştirirler, çok boyutlu müzik algısı ile çözümleme becerisi kazanırlar. | X | ||||
4. Batı müziğinin geçmiş ve güncel yorum örnekleri üzerindeki hâkimiyetlerini derinleştirirler. | X | ||||
5. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler. | X | ||||
6. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak, kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak üzere proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar. | X | ||||
7. Çağdaş lider profiline uygun, psikolojik ve pedagojik yöntemleri şeflik mesleğinde uygulayabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
8. Sanatların organik bütünlüğünü disiplinlerarası etkileşim anlayışıyla müzik sanatı özelinde uygularlar. | X | ||||
9. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdir. | X | ||||
10. Mesleğin gerektirdiği sanatsal ve bilimsel donanım kaynaklarını araştırma ve işleme becerisi kazanırlar. | X | ||||
11. Güncel iletişim ve bilgi kaynakları ile temel teknolojik donanımların etkin kullanım becerisine sahip olurlar. | X | ||||
12. Sanat ve bilim etiğine hâkimiyet ve uygulama konularında örnek teşkil edecek vasıflarla donanırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek