ORK602 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ORK602 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Burak Tüzün 
Dersin amacıOrkestra Şefliği yüksek lisans öğrencilerine, konu alanları ile (orkestra, orkestra şefliği veya müzik ile) ilişkilendirilmiş bir konu üzerinde araştırma yapma, araştırma sonuçlarını rapora dönüştürme ve sunum yaparak sonuçları anasanat dalında paylaşabilme alışkanlığı kazandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Seminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara gibi Bilimsel etkinliklerin farkına varırlar.
  2. 2. Seminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara gibi Bilimsel etkinlikleri birbirinden ayırabilirler.
  3. 3. Bir araştırma raporunun aşamalarını kavrarlar.
  4. 4.Bilimsel yayınlarda kaynak gösterme ilkelerini kavrarlar.
  5. 5. Bilimsel ve sanatsal çalışma ve üretme basamaklarının tümünde sanat ve bilim etiğini gözetirler.
  6. 6. Etkili sunum ilkelerini kavrarlar.
  7. 7. Konu alanları ile (orkestra, orkestra şefliği veya müzik ile) ilişkilendirilmiş bir konu üzerinde araştırma yaparak, araştırma sonuçlarını rapora dönüştürebilirler.
  8. 8. Müzik ile ilgili hazırladıkları araştırma raporlarını etkili sunum yöntemlerini kullanarak anasanat dalında paylaşabilme yetkinliğine ulaşırlar.
Dersin içeriğiSeminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler, müzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler, konu alanına ilişkin bir konu başlığı belirlenmesi, etkili sunum ilkeleri, bilimsel yayınlarda kaynak gösterme ilkeleri. Hazırlanan raporların sunumu. 
KaynaklarArseven, A. (1994), Alan Araştırma Yöntemi İlkeler Teknikler Örnekler, Tekışık Matbaası: Ankara
Karasar, N. (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. Bs. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti. Ankara
Saim, K. (1995), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri: Ankara
Turkdoğan O. (1995), Bilimsel Düşünme ve Araştırma Metedolojisi, M.E. B. Yay. İstanbul
Çakar, Doğan. (Ekim 2003) Cumhuriyet Döneminde Askeri Müziğin Durumu, Cumhuriyet Döneminde Askeri Müzik ve Gelişimi Sempozyumu. Kara Kuvvetleri ve Bilkent Üniversitesi. Ankara
Çakar, Doğan. (Aralık 2009) Cumhuriyet Döneminde Müzik Alanında Yapılan Önemli Çalışmalar, Cumhuriyetimizin İnşa Sürecinde Atatürk ve Müzik Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Atatürk İnkılâp Tarihi Enstitüsü ve Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Ankara
Çakar, D. (2011) Türk Ve Batı Müziğinin Etkileşimi, Ankara. Türklerde Bilim: Dünden Yarına Sempozyum Bildirisi. TOBB. Ekonomi 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler
2. HaftaSeminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler
3. HaftaSeminer, Sempozyum, panel, konferans, açık oturum, tartışma, sunum, münazara kavramları ve örnekler
4. HaftaKonu alanına ilişkin bir konu başlığı belirlenmesi
5. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
6. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
7. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
8. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
9. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
10. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
11. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
12. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
13. HaftaMüzikle ilgili bazı sempozyum bildirileri ve müzik makaleleri üzerinde tartışmalar, örnekler
14. HaftaEtkili sunum ilkeleri
15. HaftaBilimsel yayınlarda kaynak gösterme ilkeleri
16. HaftaHazırlanan raporların sunumu.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1100
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15690
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3138150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler. X    
2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler. X    
3. Müzikal analiz, form ve stiller üzerinde hâkimiyetlerini geliştirirler, çok boyutlu müzik algısı ile çözümleme becerisi kazanırlar. X   
4. Batı müziğinin geçmiş ve güncel yorum örnekleri üzerindeki hâkimiyetlerini derinleştirirler. X    
5. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler.X    
6. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak, kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak üzere proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar. X   
7. Çağdaş lider profiline uygun, psikolojik ve pedagojik yöntemleri şeflik mesleğinde uygulayabilme becerisine sahip olurlar.  X  
8. Sanatların organik bütünlüğünü disiplinlerarası etkileşim anlayışıyla müzik sanatı özelinde uygularlar. X    
9. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdir.   X  
10. Mesleğin gerektirdiği sanatsal ve bilimsel donanım kaynaklarını araştırma ve işleme becerisi kazanırlar.    X
11. Güncel iletişim ve bilgi kaynakları ile temel teknolojik donanımların etkin kullanım becerisine sahip olurlar.   X 
12. Sanat ve bilim etiğine hâkimiyet ve uygulama konularında örnek teşkil edecek vasıflarla donanırlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek