PİA663 - ARP EDEBİYATI ve TARİHİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARP EDEBİYATI ve TARİHİ I | PİA663 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Dinleti | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Müjgan Aydın | |||||
Dersin amacı | Antik çağlardan Romantik döneme kadar arp için eser vermiş temel bestecileri tanımak, arp edebiyatının geçirdiği evreleri, bestecileri, yorumcuları ve arpın bu dönemler içindeki yapısal gelişimini öğrenmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Antik çağlardan Empresyonistlere kadar arp için eser vermiş temel bestecilerin ve örnek eserlerinin incelenmesi. Arp edebiyatının geçirdiği evreler, besteciler, yorumcular ve arpın bu dönemler içindeki yapısal gelişimi. | |||||
Kaynaklar | Ders sorumlusu tarafından belirlenen ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Barok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi |
2. Hafta | Barok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi |
3. Hafta | Barok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi |
4. Hafta | Barok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi |
5. Hafta | Barok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi |
6. Hafta | Klasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi |
7. Hafta | Klasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi |
8. Hafta | Klasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi |
9. Hafta | Klasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi |
10. Hafta | Klasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Genel sınava hazırlık |
13. Hafta | Genel sınava hazırlık |
14. Hafta | Genel sınava hazırlık |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 30 | 16 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olurlar. | X | ||||
2. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
3. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirirler. | X | ||||
4. Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlarlar. | X | ||||
5. Proje süreçlerini planlarlar. | X | ||||
6. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirlerler. | X | ||||
8. Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarırlar. | X | ||||
9. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek