ATB610 - EVLİLİK ve AİLE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EVLİLİK ve AİLE ATB610 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Arzu ŞENER 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencileri sağlıklı bir evlilik, kaliteli bir aile yaşamı sağlanmasına ilişkin konularda bilgilendirmek, evlilik ve aile yaşamına dair ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm üretmeleri konusunda gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenci; Evlilik ve aileye ilişkin temel konular hakkında bilgi sahibi olur.
  2. Evlilik ve aile çalışmalarında kullanılan yöntemler ve teorileri açıklar.
  3. Evlilik ve aile konusunda yapılan güncel çalışmaları değerlendirir ve yorumlar.
  4. Konu ile ilgili kavram ve teorileri kullanarak teorik çalışma ve araştırma yapabilir.
Dersin içeriğiEvlilik ve aile çalışmalarında kullanılan yöntemler
Aile kavramına ilişkin teorik çerçeve
Ailenin değişimi
Arkadaşlık ve nişanlılık
Eş seçimi ve evlilik
Ailede iletişim
Ailede çatışma
İş ve aile yaşamı dengesi-aile ilişkisi
Çocuk yetiştirme
Boşanma ve yeniden evlenme
Dünyada ve Türkiye'de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
Proje çalışması ve sunumu 
Kaynaklar1. Benokraitis N.V. (2008). Marriages & Families. Changes, Chocies, and Constraints. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
2. Glenn, N.D. (1988). Coleman, M.T. Family Relations. Belmont California: Wadsworth Publishing Company.
3. Duvall, E.M. (1982). Family Development. Philadelphia, NewYork: Lippincott Company.
4.Zastrow, C.Kirst. A.K. (1990). Understanding Human Behaviour and Social Environment. Nelson-Hall Publishers. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLiteratür çalışması
2. HaftaEvlilik ve aile çalışmalarında kullanılan yöntemler
3. HaftaAilenin değişimi
4. HaftaArkadaşlık ve nişanlılık dönemi
5. HaftaEş seçimi ve evlilik
6. HaftaAilede iletişim
7. HaftaAilede çatışma
8. Haftaİş ve aile yaşam dengesi-aile ilişkisi
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaÇocuk yetiştirme
11. HaftaBoşanma ve yeniden evlenme
12. HaftaTürkiye?de ve Dünya?da konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
13. HaftaGenel değerlendirme
14. HaftaProje sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12525
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü2981240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir   X 
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir   X 
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir    X
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular   X 
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar   X 
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder    X
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir     
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır     
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir    X
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek