ATB610 - EVLİLİK ve AİLE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EVLİLİK ve AİLE | ATB610 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Arzu ŞENER | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencileri sağlıklı bir evlilik, kaliteli bir aile yaşamı sağlanmasına ilişkin konularda bilgilendirmek, evlilik ve aile yaşamına dair ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm üretmeleri konusunda gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Evlilik ve aile çalışmalarında kullanılan yöntemler Aile kavramına ilişkin teorik çerçeve Ailenin değişimi Arkadaşlık ve nişanlılık Eş seçimi ve evlilik Ailede iletişim Ailede çatışma İş ve aile yaşamı dengesi-aile ilişkisi Çocuk yetiştirme Boşanma ve yeniden evlenme Dünyada ve Türkiye'de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi Proje çalışması ve sunumu | |||||
Kaynaklar | 1. Benokraitis N.V. (2008). Marriages & Families. Changes, Chocies, and Constraints. New Jersey: Pearson Prentice Hall. 2. Glenn, N.D. (1988). Coleman, M.T. Family Relations. Belmont California: Wadsworth Publishing Company. 3. Duvall, E.M. (1982). Family Development. Philadelphia, NewYork: Lippincott Company. 4.Zastrow, C.Kirst. A.K. (1990). Understanding Human Behaviour and Social Environment. Nelson-Hall Publishers. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Literatür çalışması |
2. Hafta | Evlilik ve aile çalışmalarında kullanılan yöntemler |
3. Hafta | Ailenin değişimi |
4. Hafta | Arkadaşlık ve nişanlılık dönemi |
5. Hafta | Eş seçimi ve evlilik |
6. Hafta | Ailede iletişim |
7. Hafta | Ailede çatışma |
8. Hafta | İş ve aile yaşam dengesi-aile ilişkisi |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Çocuk yetiştirme |
11. Hafta | Boşanma ve yeniden evlenme |
12. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
13. Hafta | Genel değerlendirme |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 81 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | X | ||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | |||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek