TİR726 - İLERİ REJİ PROBLEMLERİ ve BAĞIMSIZ PROJE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ REJİ PROBLEMLERİ ve BAĞIMSIZ PROJE | TİR726 | 2. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bir oyun metninin sahne uygulamasında teknik ve estetik açıdan çözümü güç sahnelerde dramaturgi perspektifleri; metni sahneleme sürecinde karşılaşabilecek genel teknik ve estetik sorunların çözümüne yönelik yöntemsel ileri düzeyde teorik bilginin verilmesi; teorik bilginin bağımsız bir oyun-proje uygulama içinde kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir oyun metninin sahne uygulamasında teknik ve estetik açıdan çözümü güç sahnelerinin dramaturgi perspektifinden tanınması; metni sahneleme sürecinde karşılaşabilecek genel teknik ve estetik sorunların çözümüne yönelik yöntemsel ileri düzeyde teorik ve disiplinler arası bilgi; teorik bilginin bağımsız bir oyun- proje uygulama içinde kullanımı. | |||||
Kaynaklar | Mitchell. C. (2008). The Director?s Craft. Published Routledge Converse. T. J. (1995). Directing for the Stage: A Workshop Guide of Creative Exercises and Projects. USA: Meriwether Publishing Ltd. Ahart. J. (2001). The Director's Eye: A Comprehensive Textbook for Directors and Actors. USA: Meriwether Publishing Ltd. Pavis. P. (1998). Sahneleme: Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çeviri: Sibel Kamber. Ankara: Dost Yayınları Pavis. P. (2000). Gösterimlerin Çözümlenmesi. Çeviri: Şehsuvar Aktaş. Ankara: Dost Yayınları Diğer ders araçları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve uygulanış yöntemi hakkında genel bilgilendirme |
2. Hafta | Tiyatro metnine yaklaşım ve metnin sahneleme açısından incelenmesi |
3. Hafta | Sahnelemede en çok karşılaşılan teknik ve estetik sorunlar |
4. Hafta | Sahne dramaturgisi ve sahnelemede dramaturgi perspektifinden sorun çözme |
5. Hafta | Örnek metinlerde oyun içinde oyun stratejisi, iç oyun, dış oyun kurgusu ve sahnelemede çözümler |
6. Hafta | Örnek metinlerden performansa, göstergelerin kullanımına yönelik çözümler |
7. Hafta | Örnek metinlerden performansa, göstergelerin kullanımına yönelik çözümler |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Klasik, modern ve çağdaş oyunlarda sahnelemede üslup ve oyunculuk sorunları |
10. Hafta | Kültürlerarası ve çok kültürlü gösterimlerin sahnelenmesi; disiplinler arası bağlam |
11. Hafta | Sahnelemede tasarım sorunları ve teknik çözümler; teknolojinin sahnelemede kullanımı |
12. Hafta | Prodüksiyon sorunları |
13. Hafta | Proje-oyun uygulaması |
14. Hafta | Proje-oyun uygulaması |
15. Hafta | Proje-oyun uygulaması |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 45 | 71 | 175 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek