SBT657 - ÇOCUK ve SPOR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK ve SPOR | SBT657 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Ev Ödevi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ayşe Kin İşler | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin, büyüme, gelişme, olgunlaşma ve antrenman etkileşimini, antrenman ve antrenman ilkeleri, çocuğa düzenli antrenman yaklaşımında karşılaşılan sorunlar, boy ve kilo ile performans ve spor dalı etkileşimi, kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon antrenmanlarına verdikleri cevaplar, antrenmana yaklaşımda antrenman ilkeleri ve çocuk ve gençlerde antrenman yaklaşımı, erken ve geç özelleşilen sporlar, çocuk ve yetenek, elit spor ve yetenek, yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirme modelleri ve uygulamalarda karşılaşılan sorun ve kavramları öğrenmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Büyüme, gelişme, olgunlaşma ve antrenman etkileşimini ve buna bağlı olarak antrenmana yaklaşımda dikkate alınması gereken kavramları, antrenman ve antrenman ilkeleri öğretilir. Çocuğa düzenli antrenman yaklaşımında karşılaşılan sorunlar, boy ve kilo ile performans ve spor dalı etkileşimi, kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon antrenmanlarına verdikleri cevaplar ele alınır. Antrenmana yaklaşımda antrenman ilkeleri ve çocuk ve gençlerde antrenman yaklaşımı, erken ve geç özelleşilen sporlar, çocuk ve yetenek, elit spor ve yetenek, yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirme modelleri ve uygulamalarda karşılaşılan sorun ve kavramları içerir. | |||||
Kaynaklar | Açıkada, C. Çocuk ve Antrenman. Acta Orthop Traumatol Turc 2004;38 Suppl 1:16-26. Bakera J, Cobleyb S ve Fraser-Thomasa J. What do we know about early sport specialization? Not much. High Ability Studies, Vol. 20, No. 1, June 2009, 77?89. Balyi, I. Periodisation for the Junior Athlete. Salt Lake City, September 25, 2009. Balyi, I. Long Term Athlete Development: The System and Solutions. Coaches Report Vol 8, Summer 2001. Balyi, I. (2002). Long Term Athlete Development: A Model of Player Development. Balyi I,. Hamilton A. (2004) Long-Term Athlete Development: Trainability in Childhood and Adolescence. Windows of Opportunity. Optimal Trainability. Victoria: National Coaching Institute British Columbia & Advanced Training and Performance Ltd. Berg KE, Lavoie JC, ve Latin RW. Physiological training effects of playing youth soccer. Med. Sci. Sports Exerc. 17:656?660. 1985. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Çocuklarda büyüme, olgunlaşma ve performans |
2. Hafta | Çocuklarda fiziksel gelişim |
3. Hafta | Çocuklarda aerobik güç gelişimi |
4. Hafta | Çocuklarda kuvvet gelişimi |
5. Hafta | Çocuklarda sürat gelişimi |
6. Hafta | Çocuklarda anaerobik performans gelişimi |
7. Hafta | Çocuklarda çeviklik gelişimi |
8. Hafta | Çocuklarda esneklik gelişimi |
9. Hafta | Biyolojik olgunlaşma; Değerlendirme yöntemleri ve performansa etkisi |
10. Hafta | Çocuk sporcularda periodizasyon stratejileri |
11. Hafta | Yetenek seçimi ve yönlendirme: kriterler ve modeller |
12. Hafta | Yetenek seçimi ve yönlendirme: kriterler ve modeller |
13. Hafta | Seminer sunum I |
14. Hafta | Seminer sunum II |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 52 | 109 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi bilimine özgü temel ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında laboratuvar çalışmalarının gerektirdiği laboratuvar güvenliği, teknik bilgi ve beceriye sahiptir ve bu alandaki araç ve gereçleri kullanarak araştırma sorularına yanıt arar. | X | ||||
3. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirme, bütünleştirme, yeni bilgiler oluşturma, karar verme ve problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlama yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
5. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
6. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili bilgi üretiminde mevzuata, mesleki değerlere ve araştırma etiği ilkelerine uygun davranır, mesleki bilgi, beceri ve sorumluluklarını ekip çalışmasına aktarır. | X | ||||
7. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilgili bilimsel bir makaleyi okur, analiz eder, ilgili mesleki alanda kanıta dayalı araştırma planlar ve yürütür. | X | ||||
8. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilişkili diğer bilimlerle iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
9. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, öğrenim gereksinimlerini ve hedeflerini tanımlar, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek