HSE607 - SAĞLIK BİLGİLERİNİN ETKİLİ KULLANIMI İÇİN İLETİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAĞLIK BİLGİLERİNİN ETKİLİ KULLANIMI İÇİN İLETİŞİM HSE607 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 0 1 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Şevkat Bahar-Özvarış 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilerin, halk sağlığı alanındaki bilgilerin toplum, medya, karar vericiler gibi farklı hedef gruplarında etkili kullanımı için iletişimin özelliklerini kavramaları konusunda bilgi kazanmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, Halk sağlığında bilginin etkili kullanımı için iletişimin önemini ve özelliklerini açıklayabilir
  2. Halk sağlığı alanında bilgi aktarımında dikkat edilmesi gereken noktaları sayar
  3. Bir iletişim planı oluşturabilir
  4. Toplum ile iletişimde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar
  5. Basın yayın organları ile iletişimde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar
  6. Karar vericiler ile iletişimde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar
  7. Sağlıkla ilgili yazılı, sözlü ve görsel mesaj oluşturabilir
  8. Risk iletişimini tanımlar
Dersin içeriği-Halk sağlığında bilginin etkili kullanımı için iletişim
-Halk sağlığı alanında iletişimin özellikleri
-Halk sağlığı alanında bilginin aktarımı
-İletişim planı oluşturma
-Toplum ile iletişim
-Basın yayın organları ile iletişim
-Karar vericiler ile iletişim
-Mesaj geliştirme
-Risk iletişimi
-Sağlığı geliştirme programlarında iletişim 
Kaynaklar1. BAHAR ÖZVARIŞ Ş. Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011
2. BAHAR ÖZVARIŞ Ş. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme In: Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Güler Ç, Akın L (Eds), Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006.



3. GREEN L.W. Prevention and Health Education in Clinical, School and Community Settings, In: Maxcy-Rosenau-Last Public Health & Preventive Medicine, 14 th Ed., Robert B. Wallace (Ed.), Appleton & Lange A Simon & Schuster Company, Stamford, Connecticut, 1998.
4. Fertman CI., Allensworth DD. (Eds.) Sağlığı Geliştirme Programları Teoriden Pratiğe. (Çeviri)TC Sağlık Bakanlığı, Yayın No: 882, Ankara, 2012
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHalk sağlığında bilginin etkili kullanımı için iletişim
2. HaftaHalk sağlığı alanında iletişimin özellikleri
3. HaftaHalk sağlığı alanında bilginin aktarımı
4. Haftaİletişim planı oluşturma
5. Haftaİletişim planı oluşturma (devam)
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaToplum ile iletişim
8. HaftaBasın yayın organları ile iletişim
9. HaftaKarar vericiler ile iletişim
10. HaftaMesaj geliştirme
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaRisk iletişimi
13. HaftaSağlığı geliştirme programlarında iletişim
14. HaftaSağlığı geliştirme programlarında iletişim (devam)
15. HaftaGenel tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler00
Seminer210
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10660
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi236
Genel sınava hazırlanma süresi144
Toplam İş Yükü282090

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir    X
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir.    X
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. X   
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.   X 
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir.    X
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır.  X  
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. X   
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.   X 
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.   X 
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. X   
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek