HSE602 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | HSE602 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin dünyada sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi konusunda güncel olarak yürütülen çalışmaları inceleyerek değerlendirebilmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Dünyada güncel olarak yürütülen sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi program ve projeleri -Sağlığı geliştiren okullar projesi -Sağlıklı şehirler projesi -Sağlığı geliştiren işyerleri projesi -Sağlığı geliştiren hastaneler projesi -Sağlıklı insanlar projesi | |||||
Kaynaklar | 1. BAHAR ÖZVARIŞ Ş. Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011 2. BAHAR ÖZVARIŞ Ş. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme In: Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Güler Ç, Akın L (Eds), Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006. 3. Hands-on Health Promotion. Moodie R, Hulme A. IP Communications Melbourne, 2004. 4. GREEN L.W. Prevention and Health Education in Clinical, School and Community Settings, In: Maxcy-Rosenau-Last Public Health & Preventive Medicine, 14 th Ed., Robert B. Wallace (Ed.), Appleton & Lange A Simon & Schuster Company, Stamford, Connecticut, 1998. 5. Health Promotion Programs, WHO, http://www.who.int/healthpromotion/en/ |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dünyada güncel olarak yürütülen sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi program ve projeleri |
2. Hafta | Sağlığı geliştiren okullar projesi (Hazırlık) |
3. Hafta | Sağlığı geliştiren okullar projesi (Sunum) |
4. Hafta | Sağlıklı şehirler projesi (Hazırlık) |
5. Hafta | Sağlıklı şehirler projesi (Sunum) |
6. Hafta | Sağlığı geliştiren iş yerleri projesi (Hazırlık) |
7. Hafta | Sağlığı geliştiren iş yerleri projesi (Sunum) |
8. Hafta | Sağlığı geliştiren hastaneler projesi (Hazırlık) |
9. Hafta | Sağlığı geliştiren hastaneler projesi (Sunum) |
10. Hafta | Sağlıklı insanlar projesi (Hazırlık) |
11. Hafta | Sağlıklı insanlar projesi (Sunum) |
12. Hafta | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi çalışmalarıyla ilgili genel tartışma |
13. Hafta | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi çalışmalarıyla ilgili genel tartışma |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 5 | 50 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 11 | 2 | 22 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 28 | 29 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek