HSE602 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER HSE602 2. Yarıyıl 0 2 0 5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilerin dünyada sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi konusunda güncel olarak yürütülen çalışmaları inceleyerek değerlendirebilmelerini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dünyada güncel olarak yürütülen sağlığı geliştirme projelerinin (Sağlığı geliştiren okullar, Sağlıklı şehirler, Sağlığı geliştiren işyerleri, Sağlığı geliştiren hastaneler, Sağlıklı insanlar vb.) hedeflerini ve kapsamını açıklar.
  2. Güncel olarak yürütülen sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme projelerini değerlendirir.
Dersin içeriği-Dünyada güncel olarak yürütülen sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi program ve projeleri
-Sağlığı geliştiren okullar projesi
-Sağlıklı şehirler projesi
-Sağlığı geliştiren işyerleri projesi
-Sağlığı geliştiren hastaneler projesi
-Sağlıklı insanlar projesi
 
Kaynaklar1. BAHAR ÖZVARIŞ Ş. Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011
2. BAHAR ÖZVARIŞ Ş. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme In: Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Güler Ç, Akın L (Eds), Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006.
3. Hands-on Health Promotion. Moodie R, Hulme A. IP Communications Melbourne, 2004.
4. GREEN L.W. Prevention and Health Education in Clinical, School and Community Settings, In: Maxcy-Rosenau-Last Public Health & Preventive Medicine, 14 th Ed., Robert B. Wallace (Ed.), Appleton & Lange A Simon & Schuster Company, Stamford, Connecticut, 1998.
5. Health Promotion Programs, WHO, http://www.who.int/healthpromotion/en/
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDünyada güncel olarak yürütülen sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi program ve projeleri
2. HaftaSağlığı geliştiren okullar projesi (Hazırlık)
3. HaftaSağlığı geliştiren okullar projesi (Sunum)
4. HaftaSağlıklı şehirler projesi (Hazırlık)
5. HaftaSağlıklı şehirler projesi (Sunum)
6. HaftaSağlığı geliştiren iş yerleri projesi (Hazırlık)
7. HaftaSağlığı geliştiren iş yerleri projesi (Sunum)
8. HaftaSağlığı geliştiren hastaneler projesi (Hazırlık)
9. HaftaSağlığı geliştiren hastaneler projesi (Sunum)
10. HaftaSağlıklı insanlar projesi (Hazırlık)
11. HaftaSağlıklı insanlar projesi (Sunum)
12. HaftaSağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi çalışmalarıyla ilgili genel tartışma
13. HaftaSağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi çalışmalarıyla ilgili genel tartışma
14. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer550
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 11 2 22
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2829150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir    X
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir.    X
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.X    
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.    X
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir.    X
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır.X    
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X 
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.    X
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. X   
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar.    X
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek