JEM680 - UZAKTAN ALGILAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UZAKTAN ALGILAMA | JEM680 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 3 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Tekin Yürür | |||||
Dersin amacı | Uzaktan algılama. Tanım, fiziksel optik ilkeler; uydular ve sensörler; uzaysal ve spektral alanlar; uygulamalar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uzaktan Algılamanın Esasları; Uzaktan Algılayıcılar; Uzay Fotoğrafları; Multispektral Görüntüler; Radar Görüntüleri; Görüntü İşleme Teknikleri; Stereografi Ve Yalancı Renklendirme Teknikleri. | |||||
Kaynaklar | 1. James B. Campbell, 2002. Introduction to Remote Sensing. Taylor & Francis, 2002, 621 p. 2. Floyd F. Sabins, 1997. Remote Sensing: Principles and Interpretation, W.H. Freeman and Company, 494 p. 3. Thomas Eugene Avery and Graydon Lennis Berlin, 1992. Fundamentals of remote sensing and airphoto interpretation, Macmillan, 472 p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş ve uzaktan algılama ve uygulamaları |
2. Hafta | Fiziksel alt yapı: ışığın özellikleri ve fiziksel yaklaşım: ışık. Yansıma, albedo. Atmosferde ışığın yayılması. |
3. Hafta | Uzaktan algılanan veri türleri ve örnekler |
4. Hafta | Uydular: tarihçe, türler ve algılayıcılar |
5. Hafta | Uzaysal ve spektral veriler ve veri türleri, çözünürlük. Örnekler ve uygulamalar |
6. Hafta | Uzaysal ve spektral veriler ve veri türleri, çözünürlük. Örnekler ve uygulamalar |
7. Hafta | 1. Ara sınav |
8. Hafta | Jeoloji dışı uygulamalar ve örnekler |
9. Hafta | Jeoloji ve uzaktan uygulama ve değişik uydu verileri: uygulamalar |
10. Hafta | Kaya türleri ve yeryüzü şekilleri ve Dünya'dan önekler |
11. Hafta | Yapısal jeoloji ve tabaka, kıvrım, kırık ve faylar. Çizgisellikler |
12. Hafta | Stereoskopi ve analojik ve sayısal uygulamalar |
13. Hafta | 2. Ara sınav |
14. Hafta | Dersle ilgili genel tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 50 | 59 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek