JEM680 - UZAKTAN ALGILAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UZAKTAN ALGILAMA JEM680 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 3 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Tekin Yürür 
Dersin amacıUzaktan algılama. Tanım, fiziksel optik ilkeler; uydular ve sensörler; uzaysal ve spektral alanlar; uygulamalar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Uzaktan algılama ile ilgili genel bilgileri öğrenir/tazeler.
  2. Değişik uydu sensörleri, özellikleri ve kullanım alanlarını öğrenir.
  3. Jeolojik öğelerin uzaktan algılama ile nasıl saptanabileceğini öğrenir.
  4. Konu ile ilgili uygulamalar yapar.
Dersin içeriğiUzaktan Algılamanın Esasları; Uzaktan Algılayıcılar; Uzay Fotoğrafları; Multispektral Görüntüler; Radar Görüntüleri; Görüntü İşleme Teknikleri; Stereografi Ve Yalancı Renklendirme Teknikleri. 
Kaynaklar1. James B. Campbell, 2002. Introduction to Remote Sensing. Taylor & Francis, 2002, 621 p.

2. Floyd F. Sabins, 1997. Remote Sensing: Principles and Interpretation, W.H. Freeman and Company, 494 p.

3. Thomas Eugene Avery and Graydon Lennis Berlin, 1992. Fundamentals of remote sensing and airphoto interpretation, Macmillan, 472 p.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ve uzaktan algılama ve uygulamaları
2. HaftaFiziksel alt yapı: ışığın özellikleri ve fiziksel yaklaşım: ışık. Yansıma, albedo. Atmosferde ışığın yayılması.
3. HaftaUzaktan algılanan veri türleri ve örnekler
4. HaftaUydular: tarihçe, türler ve algılayıcılar
5. HaftaUzaysal ve spektral veriler ve veri türleri, çözünürlük. Örnekler ve uygulamalar
6. HaftaUzaysal ve spektral veriler ve veri türleri, çözünürlük. Örnekler ve uygulamalar
7. Hafta1. Ara sınav
8. HaftaJeoloji dışı uygulamalar ve örnekler
9. HaftaJeoloji ve uzaktan uygulama ve değişik uydu verileri: uygulamalar
10. HaftaKaya türleri ve yeryüzü şekilleri ve Dünya'dan önekler
11. HaftaYapısal jeoloji ve tabaka, kıvrım, kırık ve faylar. Çizgisellikler
12. HaftaStereoskopi ve analojik ve sayısal uygulamalar
13. Hafta2. Ara sınav
14. HaftaDersle ilgili genel tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler420
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü5059225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.  X  
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.  X  
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.   X 
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.  X  
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir.   X  
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. X   
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.  X  
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. X   
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek