JEM656 - TÜRKİYE MADEN YATAKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE MADEN YATAKLARI | JEM656 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 3 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Jeolojik - metalojenik veri derleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr.Yurdal Genç | |||||
Dersin amacı | Türkiye'deki önemli maden provenslerinin jeolojisi; Bu provensler içindeki tip yatakların jenezi, özellikleri ve ekonomik açıdan önemlerinin öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türkiye'deki önemli maden provenslerinin jeolojisi; Bu provensler içindeki tip yatakların jenezi özellikleri ve ekonomik önemi. | |||||
Kaynaklar | Türkiye' deki maden yatakları ile ilgili makale ve araştırma raporları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkiye metalojenik kuşakları ve temel jeolojik özellikleri ile Türkiye metalojenik kuşaklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
2. Hafta | Türkiye metalojenik kuşakları ve temel jeolojik özellikleri ile Türkiye metalojenik kuşaklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
3. Hafta | Türkiye kromit yataklarının jeolojisi ile Türkiye kromit yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
4. Hafta | Türkiye kromit yataklarının jeolojisi ile Türkiye kromit yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
5. Hafta | Türkiye volkanojenik masif sülfid yataklarının jeolojisi ile Türkiye volkanojenik masif sülfid yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
6. Hafta | Türkiye volkanojenik masif sülfid yataklarının jeolojisi ile Türkiye volkanojenik masif sülfid yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
7. Hafta | Türkiye sokulum kayaçları ile ilgili Cu-Mo, Pb-Zn ve Fe yataklarının jeolojisi ile Türkiye sokulum kayaçları ile ilişkili Cu-Mo, Pb-Zn ve Fe yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
8. Hafta | Türkiye' nin karbonatlara bağlı kurşun-çinko yataklarının jeolojisi ile Türkiye' deki karbonatlara bağlı kurşun-çinko yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
9. Hafta | Türkiye demir yatakları ile Türkiye demir yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
10. Hafta | Türkiye lateritik aliminyum ve nikel yatakları ile Türkiye lateritik aliminyum ve nikel yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
11. Hafta | Sunum |
12. Hafta | Türkiye kıymetli metal yatakları ile Türkiye kıymetli metal yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
13. Hafta | Türkiye kıymetli metal yatakları ile Türkiye kıymetli metal yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
14. Hafta | Türkiye antimuan, civa ve arsenik yatakları ile Türkiye antimuan, civa ve arsenik yataklarıyla ilgili jeolojik- metalojenik veri toplama ve değerlendirme |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 7 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 50 | 35 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek