HİD746 - HİDROJEOKİMYASAL MODELLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HİDROJEOKİMYASAL MODELLER | HİD746 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | C. Serdar Bayarı | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye, hidrojeolojik araştırmalarda kullanabileceği hidrojeokimyasal modelleri öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hidrojeokimyasal modellemeye giriş, kütle dengesi, kütle akısı, elektriksel denge, faz dengesi, hidrojeokimyasal modelleme yaklaşımları, izotopik ayrışma, NETPATH ve PHREEQC model programlarına giriş. NETPATH ve PHREEQC modelleri ile uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | -Appelo, CAJ and Postma, D, 2005, Geochemistry, Groundwater and Pollution, Second Edition, Taylor and Francis, ISBN 9780415364218 -Clark, ID and Fritz, P, 1997,Environmental Isotopes in Hydrogeology, Francis 328 p. -Plummer LN, Prestemon EC and Parkhurst DL, 1996, An Interactive Code (NETPATH) for Modeling Net Geochemical Reactions Along a Flow Path, Version 2.0, Water-Resources Investigations Report 94-4169, U.S. Geological Survey, Revision 2.13, -Parkhurst Dl And Appelo Caj, 1999, User's Guide To Phreeqc (Version 2) A Computer Program For Speciation, Batch-Reaction, One-Dimensional Transport, And Inverse Geochemical Calculations, Water-Resources Investigations Report 99-4259 -Uygulama örnekleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, kütle akısı ve kimyasal denge |
2. Hafta | İzotopik ayrışma (kinetik ve denge) |
3. Hafta | Temel hidrojeokimyasal süreçlerin gözden geçirilmesi |
4. Hafta | Temel hidrojeokimyasal süreçlerin gözden geçirilmesi |
5. Hafta | NETPATH model kodunun temel özellikleri |
6. Hafta | NETPATH model kodu ile eğitici uygulamalar |
7. Hafta | NETPATH model kodu ile eğitici uygulamalar |
8. Hafta | NETPATH model kodu ile eğitici uygulamalar |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | PHREEQC model kodunun temel özellikleri |
11. Hafta | PHREEQC model kodunun temel özellikleri |
12. Hafta | PHREEQC model kodunun temel özellikleri |
13. Hafta | PHREEQC model kodunun temel özellikleri |
14. Hafta | Örnek uygulamalar |
15. Hafta | Örnek uygulamalar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 46 | 96 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar. | X | ||||
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir. | X | ||||
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir. | X | ||||
4. Su kaynakları ve Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Su kaynakları ve Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar. | X | ||||
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. | X | ||||
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır. | X | ||||
10. sil | |||||
11. sil | |||||
12. sil |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek