JEM628 - İLERİ MAGMATİK PETROGRAFİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ MAGMATİK PETROGRAFİ | JEM628 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr.Gör.Dr.Erdal Şen | |||||
Dersin amacı | Detaylı fiziksel, kimyasal, mineralojik ve petrografik çalışmalarla magmatik kayaçların özelliklerinin belirlenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel tanımlamalar; Magmatik kayaçların yapısal/dokusal özellikleri; Mineralojik bileşim ve kimyasal bileşime göre yapılan değişik sınıflandırmalar; Değişik magmatik mineral parajenezlerinin, özellikle Türkiye' de bulunan magmatik kayaç türlerinin incekesitte ayrıntılı olarak incelenmeleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Erkan Y., 2006. Magmatik Petrografi. JMO Yayınları, 176s. 2. Philpotts A.R., 2003. Petrography of Igneous and Metamorphic Rocks. 178s. 3. Williams H., Turner F.J. and Gilbert C.M., 1954. Petrography. 406s. 4. Raymond L.A., 2002. Petrology. 720s 5. Hall A., 1987. Igneous Petrology. 573s 6. Wilson M., 1988. Igneous Petrogenesis. 466s 7. Fisher R.V. and Schmincke H.U., 1984. Pyroclastic Rocks. 472s. 8. Francis P., 1993. Volcanoes. 443s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Plaka tektoniği ve magmatizma; Yerküre' nin evrimi. |
2. Hafta | Magmanın üretimi ve magmatik farklılaşmalar |
3. Hafta | Magmatik kayaçların bileşimi: Mineralojik bileşim (modal ve normatif), kimyasal bileşim; ve magmatik kayaçların sınıflandırılması (QAPF ve TAS: Toplam Alkali - Silis diyagramları). |
4. Hafta | İntrüzif (plütonik) ve ekstrüzif (volkanik) kayaçlar; ve magmatik kayaçların dokuları |
5. Hafta | Ultramafik kayaçlar: Peridoditler (dünit, harzburjit, verlit, ve lerzolit), piroksenitler, ve hornblenditler |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Gabroik ve alkali gabroik kayaçlar (intrüzif: gabro, olivin gabro, norit, troctolit, hornblend gabbro, ve ekstrüzif: bazalt, olivin bazalt, spilit, limburjit, kulait) |
8. Hafta | Diyorit, monzonit ve siyenit kayaçlar (intrüzif: diyorit, siyenit, monzonit, nordmarkit, larvikit, ve ekstrüzif: andezit, trakit, latit) |
9. Hafta | Granitoidler (intrüzif: Alkali feldispat granit, granit, granodiyorit, tonalit, ve ekstrüzif: riyolit, obsidiyen, dasit) |
10. Hafta | İntrüzif foidler: Nefelin siyenit, eseksit, şonkinit, malignit, foyait |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Ekstrüzif foidler: fonolit, nefelin tefrit, olivine nefelinit, lösit tefrit, lösitit, tinguait |
13. Hafta | Damar kayaçları (hipabisal kayaçlar): granofir, aplit, dolerit ve lamprofirler (minet, vogezit, monşikit, kamptonit, kersantit, polzenit) |
14. Hafta | Piroklastik kayaçlar: ignimbritler (kaynaklanmış, orta kaynaklanmış ve kaynaklanmamış), pomza, ekmek kabuğu bomba, cüruf, fuziform bomba, karnabahar bomba, ve hyaloklastitler. |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 13 | 39 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 60 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek