JEM622 - MÜHÜHENDİSLİK JEOLOJİSİNDE CBS UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MÜHÜHENDİSLİK JEOLOJİSİNDE CBS UYGULAMALARI | JEM622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Murat ERCANOĞLU | |||||
Dersin amacı | Mühendislik Jeolojisinde kullanılan temel Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) tekniklerinin teorik ve uygulamadaki kullanımlarının öğrenciye aktarılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | CBS?nin tanımı ve amaçları, CBS?nin mühendislik jeolojisindeki kullanımında katman ve veri tabanı tasarımı, CBS ile planlama, sayısal haritalar, sayısal arazi modeli, mühendislik jeolojisi uygulamalarına yönelik CBS veri toplama ve üretimi, örnek uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | Bolstad, P., 2002. GIS Fundamentals. Eider Press, Minnesota. Yomralıoğlu, T., 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Akademi Kitabevi, Trabzon. Mather, P.M., 2004. Computer Processing of Remotely-Sensed Images. 3rd Edition, John Wiley & Sons, Notthingham. Freitas, G. D., 2009. Engineering Geology: Principles and Practice, 450 p |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | CBS ve Uygulama Alanları |
3. Hafta | Coğrafi Veri Elemanları ve Katman Kavramı |
4. Hafta | Veri Toplama |
5. Hafta | Veri Kalitesi ve Hata Kavramları |
6. Hafta | Sayısal Arazi Modeli |
7. Hafta | Sayısallaştırma ve Sayısal Arazi Modeli Oluşturma |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Yer Seçimi |
10. Hafta | Kinematik Analiz |
11. Hafta | Hidrojeolojik Uygulamalar |
12. Hafta | Şev Stabilitesi |
13. Hafta | Bölgesel Planlama ve Harita Üretimi |
14. Hafta | Proje Sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 11 | 11 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 49 | 57 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek