JEM618 - MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ UYGULAMALARI ve SORUNLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ UYGULAMALARI ve SORUNLARI JEM618 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Reşat ULUSAY 
Dersin amacıMühendislik jeolojisi ile ilgili sorunların ana hatlarıyla verilmesi ve işlenen konularla ilgili olarak ülkemizde ve yurt dışında gerçekleştirilmiş çalışmalardan seçilmiş tipik vakaların sunulup tartışılmasıyla mühendislik jeolojisi sorunlarının ve çözüm yollarının öğretilerek öğrencilerin bu konularla ilgili bilgi düzeyini, sunum ve sentez yetilerini geliştirmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Başlıca mühendislik jeolojisi sorunlarını ve gerekli iyileştirme yöntemlerini ve barajlar, tüneller, şevler vd. gibi başlıca mühendislik yapıları ve kazılarında jeolojinin önemini ve etkilerini öğrenirler.
  2. Türkiye?den ve diğer ülkelerden seçilmiş vakaların sunulup tartışılmasıyla bu konularla ilgili bilgi düzeylerini, sunum ve sentez yetilerini geliştirirler.
Dersin içeriğiYüzeyde ve yeraltında gerçekleştirilen mühendislik uygulamalarında (baraj, tünel, şev, depremler ve neden oldukları sorunlar, mühendislik jeolojisi harita alımı vd.) karşılaşılan mühendislik jeolojisi sorunları, bu sorunlarla ilgili çözüm yolları, Dünya?dan ve Türkiye'den seçilmiş tipik jeo-mühendislik sorunlarıyla ilgili vakaların sunumu, değerlendirilmesi ve tartışılması. 
KaynaklarBell, F. G., 2004. Engineering Geology and Construction. Spon Press, London, 797 p.
Blyth, F.G.H., and Freitas, M.H., 1984. A Geology for Engineers. Arnold Int. Students? Edition, 7th Edition, London, 325 p.
Goodman, R.E., 1993. Engineering Geology-Rock in Engineering Construction. John Wiley and Sons, Inc., 472 p.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaBarajlar
3. HaftaBarajlar; Tüneller
4. HaftaTüneller
5. HaftaHeyelanlar ve mühendislik şevlerinin duraylılığı
6. HaftaHeyelanlar ve mühendislik şevlerinin duraylılığı (devamı)
7. HaftaKaya bozunması ve mühendislik uygulamalarındaki etkileri
8. HaftaMühendislik jeolojisinin yer seçimindeki önemi ve işlevi
9. HaftaDepremler ve ilgili zemin duraysızlıkları
10. HaftaAra sınav
11. HaftaVaka sunumu ve tartışma
12. HaftaVaka sunumu ve tartışma
13. HaftaVaka sunumu ve tartışma
14. HaftaVaka sunumu ve tartışma
15. HaftaGenel sınav
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum245
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)91090
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü2776225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.   X 
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.   X 
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.   X 
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.   X 
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir.     X
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.   X 
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.   X 
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek