JEM609 - PALEONTOLOJİK YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PALEONTOLOJİK YÖNTEMLER | JEM609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU | |||||
Dersin amacı | Paleontolojik örneklerin toplanması, arazi çalışmalarında sistematik ve Ölçülü stratigrafi kesitleri boyunca örnek alımı, farklı grup ve özelliklerdeki makro ve mikrofosillerin elde edilmeleri ve incelenebilmeleri için kullanılan değişik laboratuvar teknikleri. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Paleontolojik örneklerin toplanması, arazi çalışmalarında sistematik ve Ölçülü stratigrafi kesitleri boyunca örnek alımı, Kayaçlardan fosil elde etme ve inceleme yöntemleri, hangi fosil grupları ile ne tür inceleme ve kimyasal reaksiyonlarla fosiller nasıl elde edilir ve ne tür yöntemlerle incelenir, ne tür mikroskoplar kullanılır. İncekesit, Preperat, tane örnek yöntemleri. Tüm bunlarla ilgili farklı laboratuar uygulama teknikleri. | |||||
Kaynaklar | Goldring, R., 1999. Field Paleontology, Longman, 191s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayaç çeşitlerine göre paleontolojik yöntemler |
2. Hafta | İncekesit, preperat ve tane örneklerle çalışmalar |
3. Hafta | İncekesitlerle çalışılan mikrofosil grupları |
4. Hafta | Preperatlarla çalışılan mikrofosil grupları |
5. Hafta | Tane örneklerle çalışılan mikrofosil grupları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Farklı fosil gruplarla laboratuvar teknikleri |
8. Hafta | Asitlerle çalışırken dikkat edilmesi gereken hususlar |
9. Hafta | Foraminifer, Ostrakod, Radiolaria, Kalpionellid, |
10. Hafta | Kitinozoa, Konodont, Dinoflagellat, Nannoplankton |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Palinolojik çalışmalarda preperat hazırlama |
13. Hafta | Bitki fosilleri üzerine çalışmalar |
14. Hafta | Makrofosillerin kayaçlardan çıkarılma yöntemleri |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 5 | 55 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 35 | 40 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek