JEM609 - PALEONTOLOJİK YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PALEONTOLOJİK YÖNTEMLER JEM609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU 
Dersin amacıPaleontolojik örneklerin toplanması, arazi çalışmalarında sistematik ve Ölçülü stratigrafi kesitleri boyunca örnek alımı, farklı grup ve özelliklerdeki makro ve mikrofosillerin elde edilmeleri ve incelenebilmeleri için kullanılan değişik laboratuvar teknikleri. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kayaçların içinde yer alan mikrofosilleri ayırmak, elde etmek, zenginleştirmeyi öğrenir.
  2. Farklı kayaç grupları içindeki fosilleri elde etme kimyasal yöntemlerini öğrenir.
  3. Hangi tür kayaçlarda incekesit, preperat, tane fosil incelemeleri yapılabileceğini öğrenir.
  4. Makrofosillerin arazide ve laboratuvarda çevre kayçlardan temizlenme yöntemlerini öğrenir
Dersin içeriğiPaleontolojik örneklerin toplanması, arazi çalışmalarında sistematik ve Ölçülü stratigrafi kesitleri boyunca örnek alımı, Kayaçlardan fosil elde etme ve inceleme yöntemleri, hangi fosil grupları ile ne tür inceleme ve kimyasal reaksiyonlarla fosiller nasıl elde edilir ve ne tür yöntemlerle incelenir, ne tür mikroskoplar kullanılır. İncekesit, Preperat, tane örnek yöntemleri. Tüm bunlarla ilgili farklı laboratuar uygulama teknikleri. 
KaynaklarGoldring, R., 1999. Field Paleontology, Longman, 191s. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKayaç çeşitlerine göre paleontolojik yöntemler
2. Haftaİncekesit, preperat ve tane örneklerle çalışmalar
3. Haftaİncekesitlerle çalışılan mikrofosil grupları
4. HaftaPreperatlarla çalışılan mikrofosil grupları
5. HaftaTane örneklerle çalışılan mikrofosil grupları
6. HaftaAra sınav
7. HaftaFarklı fosil gruplarla laboratuvar teknikleri
8. HaftaAsitlerle çalışırken dikkat edilmesi gereken hususlar
9. Hafta Foraminifer, Ostrakod, Radiolaria, Kalpionellid,
10. HaftaKitinozoa, Konodont, Dinoflagellat, Nannoplankton
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPalinolojik çalışmalarda preperat hazırlama
13. HaftaBitki fosilleri üzerine çalışmalar
14. HaftaMakrofosillerin kayaçlardan çıkarılma yöntemleri
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11555
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3540225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.    X
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.   X 
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.  X  
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.    X
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. X    
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.X    
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.  X  
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.   X 
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek