HİD655 - JEOTERMAL HİDROJEOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
JEOTERMAL HİDROJEOLOJİ HİD655 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Şakir ŞİMŞEK 
Dersin amacıJeotermal enerji konusunda, gerekli teorik ve pratik bilgilerin öğrencilere kazandırılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Jeotermal alanlarda hidrojeolojik araştırmalar,
  2. Jeotermal enerji araştırma yöntemleri,
  3. jeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, beslenme ve ısı kaynağı;
  4. Kabuklaşma ve korozyon,
  5. Jeotermal alanlarda atık su problemleri ve çözüm seçenekleri;
  6. Jeotermal alanlarda üretim-reenjeksiyon dengesi,
  7. Türkiye'de ve Dünya'daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar.
Dersin içeriğiJeotermal alanlarda hidrojeolojik araştırmalar; Jeotermal enerji araştırma yöntemleri; jeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, kabuklaşma, korozyon ve atık su problemleri ve çözüm seçenekleri; Jeotermal alanlarda üretim-reenjeksiyon dengesi,
Türkiye'de ve Dünya'daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar.
 
KaynaklarŞimşek, Ş., 1993, Jeotermal Hidrojeoloji, Hacettepe Üniversitesi, Ders Notları, No.22, 78 sayfa, Beytepe-Ankara.
Edwards, L. M., Chilingar, G.V., Reike III H.H. and Fertl W.H. (Eds.), 1982. Handbook of Geothermal Energy, Gulf Publishing Comp.
Şimşek, Ş., 2001, Jeotermal Enerji ?Yeriçi Isısından Yararlanma?, Temiz Enerji Vakfı Yayını, Seri N0: 6, 24 s. Ankara
Şahinci, A.,1991. Jeotermal Sistemler ve jeokimyasal özellikleri ,Reform matbaası, 247s, İzmir.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaJeotermal alanlarda hidrojeolojik araştırmalar,
2. HaftaJeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, beslenme ve ısı kaynağı
3. HaftaJeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, beslenme ve ısı kaynağı
4. HaftaJeotermal enerji araştırma yöntemleri;
5. HaftaJeotermal enerji araştırma yöntemleri;
6. HaftaAra sınav
7. HaftaKabuklaşma ve korozyon
8. HaftaAtık su problemleri ve çözüm seçenekleri;
9. Haftajeotermal alanlarda üretim-reenjeksiyon dengesi,
10. HaftaTürkiye?deki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar.
11. HaftaAra sınav
12. HaftaTürkiye?deki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar.
13. HaftaDünya?daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar.
14. HaftaDünya?daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar.
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması120
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı080
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı020
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)71284
Sunum / Seminer Hazırlama12525
Proje13535
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü39101225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.    X
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanınında ve su kaynakları ile ilgili yönetim ve mühendislik sorunlarının çözümüne yönelik derinlemesine bilgi sahibidir.    X
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.    X
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.    X
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir.     X
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.   X 
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.  X  
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.    X
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek