HİD655 - JEOTERMAL HİDROJEOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
JEOTERMAL HİDROJEOLOJİ | HİD655 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Şakir ŞİMŞEK | |||||
Dersin amacı | Jeotermal enerji konusunda, gerekli teorik ve pratik bilgilerin öğrencilere kazandırılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Jeotermal alanlarda hidrojeolojik araştırmalar; Jeotermal enerji araştırma yöntemleri; jeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, kabuklaşma, korozyon ve atık su problemleri ve çözüm seçenekleri; Jeotermal alanlarda üretim-reenjeksiyon dengesi, Türkiye'de ve Dünya'daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | Şimşek, Ş., 1993, Jeotermal Hidrojeoloji, Hacettepe Üniversitesi, Ders Notları, No.22, 78 sayfa, Beytepe-Ankara. Edwards, L. M., Chilingar, G.V., Reike III H.H. and Fertl W.H. (Eds.), 1982. Handbook of Geothermal Energy, Gulf Publishing Comp. Şimşek, Ş., 2001, Jeotermal Enerji ?Yeriçi Isısından Yararlanma?, Temiz Enerji Vakfı Yayını, Seri N0: 6, 24 s. Ankara Şahinci, A.,1991. Jeotermal Sistemler ve jeokimyasal özellikleri ,Reform matbaası, 247s, İzmir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Jeotermal alanlarda hidrojeolojik araştırmalar, |
2. Hafta | Jeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, beslenme ve ısı kaynağı |
3. Hafta | Jeotermal sahaların hidrojeolojik özellikleri; akifer, örtükaya, beslenme ve ısı kaynağı |
4. Hafta | Jeotermal enerji araştırma yöntemleri; |
5. Hafta | Jeotermal enerji araştırma yöntemleri; |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kabuklaşma ve korozyon |
8. Hafta | Atık su problemleri ve çözüm seçenekleri; |
9. Hafta | jeotermal alanlarda üretim-reenjeksiyon dengesi, |
10. Hafta | Türkiye?deki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Türkiye?deki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar. |
13. Hafta | Dünya?daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar. |
14. Hafta | Dünya?daki bazı jeotermal sahaların hidrojeolojik modellemeleri ve uygulamalar. |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 12 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 39 | 101 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanınında ve su kaynakları ile ilgili yönetim ve mühendislik sorunlarının çözümüne yönelik derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek