HİD654 - SU KAYNAKLARI PLANLAMA ve PROJELENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SU KAYNAKLARI PLANLAMA ve PROJELENDİRME | HİD654 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 3 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Diğer: Sunum, Ödev Hazırlama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Türker Kurttaş | |||||
Dersin amacı | Su kaynakları planlaması ve yönetimi ile ilgili yapılması gereken çalışmaları öğretmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Projelendirme Su Kaynakları Sistemlerinin Planlama Ve Analizi, Analiz Metodları, Belirsizlik Durumunda Planlama, Planlamanın Amaçları, Nehir Havza Modellemesi, Sentetik Akım Veri Türetimi, Stokastik Nehir Havza Modelleri, Sulama Planlaması ve İşletimi, Su Kalitesi Tahminleri, Su Kalitesi İşletme Modellemesi. | |||||
Kaynaklar | - Dzurik , A. A. And D. A. Theriaque, 2003, Water Resources Planning (3rd Edition), Rowman & Littlefield Pub, Inc, ISBN-10: 0742517446, ISBN-13: 978-0742517448 - Grigg, N. S., Water Resources Planning, Mcgraw Hill publ., 384 p. ISBN-10: 0070247714, ISBN-13: 978-0070247710 - Grafton, R.Q, and Karen Hussey (editors), Water Resources Planning and Management, Cambridge University Press, ISBN:9780521762588 - Ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel Hidroloji |
2. Hafta | Yeraltısuyu yüzey susyu ilişkisi, su kalitesi |
3. Hafta | Su kaynakları planlaması ve işletiminde risk ve belirsizlik kavramı |
4. Hafta | Nehir havzaları yönetimi planlaması |
5. Hafta | Nehir havza modellemesi, sentetik akım hidrografları |
6. Hafta | Su kalitesi tahminleri, Su kalitesi planlaması ve yönetimi |
7. Hafta | Sulama Planlaması ve İşletimi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Proje Araştırması konularının belirlenmesi |
10. Hafta | Proje Araştırması |
11. Hafta | Proje Araştırması |
12. Hafta | Proje Araştırması |
13. Hafta | Proje Araştırması |
14. Hafta | Proje Araştırması |
15. Hafta | Sunum ve rapor Teslimi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 45 | 104 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanınında ve su kaynakları ile ilgili yönetim ve mühendislik sorunlarının çözümüne yönelik derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek