JEM600_1 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | JEM600_1 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Derslerini ve semineri bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilimdalı öğretim üyeleri ve görevlileri | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusunun belirlenmesi, tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması, araştırma planının yapılması, araştırmanın gerçekleştirilmesi, elde edilen verilerin analiz edilmesi, bulguların değerlendirilmesi, araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sunulması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
8. Hafta | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
9. Hafta | Araştırmanın planlanması |
10. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
11. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
12. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
13. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
14. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
15. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
16. Hafta | Araştırmanın gerçekleştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 100 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 40 | 560 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 284 | 284 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 29 | 328 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanınında ve su kaynakları ile ilgili yönetim ve mühendislik sorunlarının çözümüne yönelik derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek