TDE647 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI | TDE647 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Âbide Doğan | |||||
Dersin amacı | Çocuklar için yazılan eserleri tanıtmak ve incelemek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Modern Türk edebiyatında çocuk konusu, Çocuk edebiyatının temel özellikleri, Batı ve Doğu edebiyatlarının Türk çocuk edebiyatına etkileri, Örnek metinler üzerinde konunun tartışılıp irdelenmesi. | |||||
Kaynaklar | AYTAŞ, Gıyasettin (2002) Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları. OĞUZKAN, Ferhan (1987) Çocuk Edebiyatı, İstanbul. ŞİRİN, Mustafa Ruhi (2000) 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. ATEŞ, Kemal (1998) Gülten Dayıoğlu'nun Çocuk Romanları: Eğitim, Sanat ve Dil Özellikleriyle İncelenmesi, Ankara: KB Yayınları. GÜREL, Zeki (1998) Cumhuriyet Devri Çocuk Edebiyatı, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Dersin içeriği, amacı, kaynakları. |
2. Hafta | Çocuk edebiyatının kapsamı: Çocuklar için yazmak |
3. Hafta | Çocuk-edebiyat ilişkisi |
4. Hafta | Çocuk edebiyatının kaynakları, tarihçesi, gelişimi |
5. Hafta | Türkiye?de çocuk edebiyatı, tarihçesi |
6. Hafta | Çocuğa yönelik yayınların fiziksel, yapısal, duygusal, düşünsel, kurgusal özellikleri... |
7. Hafta | Çocuğa yönelik yayınların incelenmesi. |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Çocuğa yönelik yayınların incelenmesi. |
10. Hafta | Çocuk masalları ve hikâyeleri incelemeleri |
11. Hafta | Çocuk romanları |
12. Hafta | Çocuk romanları |
13. Hafta | Çocuk şiirleri |
14. Hafta | Çocuk tiyatrosu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 32 | 58 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek