TDE647 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI TDE647 1. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Âbide Doğan  
Dersin amacıÇocuklar için yazılan eserleri tanıtmak ve incelemek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Çocuk edebiyatı ürünlerini tanır, Çocuk-edebiyat ilişkisini çözümler, Çocuğa yönelik yayınların özelliklerini tanır, Çocuk edebiyatı ürünlerini diğerlerinden ayırt eder, Çocuk edebiyatı ürünlerini çözümleyebilir.
Dersin içeriğiModern Türk edebiyatında çocuk konusu,
Çocuk edebiyatının temel özellikleri,
Batı ve Doğu edebiyatlarının Türk çocuk edebiyatına etkileri,
Örnek metinler üzerinde konunun tartışılıp irdelenmesi.
 
KaynaklarAYTAŞ, Gıyasettin (2002) Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları.
OĞUZKAN, Ferhan (1987) Çocuk Edebiyatı, İstanbul.
ŞİRİN, Mustafa Ruhi (2000) 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
ATEŞ, Kemal (1998) Gülten Dayıoğlu'nun Çocuk Romanları: Eğitim, Sanat ve Dil Özellikleriyle İncelenmesi, Ankara: KB Yayınları.
GÜREL, Zeki (1998) Cumhuriyet Devri Çocuk Edebiyatı, İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Dersin içeriği, amacı, kaynakları.
2. HaftaÇocuk edebiyatının kapsamı: Çocuklar için yazmak
3. HaftaÇocuk-edebiyat ilişkisi
4. HaftaÇocuk edebiyatının kaynakları, tarihçesi, gelişimi
5. HaftaTürkiye?de çocuk edebiyatı, tarihçesi
6. HaftaÇocuğa yönelik yayınların fiziksel, yapısal, duygusal, düşünsel, kurgusal özellikleri...
7. HaftaÇocuğa yönelik yayınların incelenmesi.
8. HaftaAra sınav
9. HaftaÇocuğa yönelik yayınların incelenmesi.
10. HaftaÇocuk masalları ve hikâyeleri incelemeleri
11. HaftaÇocuk romanları
12. HaftaÇocuk romanları
13. HaftaÇocuk şiirleri
14. HaftaÇocuk tiyatrosu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum215
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12336
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3258150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek