SOS797 - FARKLI SOSYO-KÜLTÜREL YAPILAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FARKLI SOSYO-KÜLTÜREL YAPILAR | SOS797 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Cahit GELEKÇİ | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, öğrencileri kültürel farklılaşma ve benzeşme süreçleri, toplumları veya grupları birbirinden ayıran temel hususlar konusunda farklı kültürel yapı örnekleri üzerinde yapılacak incelemelerle bilgilendirmektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kültürlerin doğuşu ve gelişimi Irk, etnisite ve kültür farklılaşması Kültürel yayılma Kültürlerarası çatışma Farklı kültürel yapı örnekleri | |||||
Kaynaklar | Barth, Frederik. (1996).?Ethnic Groups and Boundaries?, W.Sollars(Ed.), Theories of Ethnicity, New York: New York University Press, ss.294-323. Berry, Brewton. (1965) Race and Ethnic Relations, Boston: Houghton Mifflin Company. Bock, Fhilip K.(2001). İnsan Davranışının Kültürel Temelleri, (Çev. N. Serpil Altuntek) Ankara: İmge Kitabevi. Arsal, S.Maksudî.(1979). Milliyet Duygusunun Sosyolojik Esasları, İstanbul: Ötüken Neşiryatı. Cockerham, William C. (1995). The Global Society, New York: R.R. Donnelley and Sons Company. Friedman, Jonathan. (1994). Cultural İdentity and Global Process, London: Sage Publications. Krüger, Peter.(1992). Ethnicity and Nationalism, Marburg: Hitzerath. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kültürlerin doğuşu ve gelişimi üzerine yaklaşımlar |
2. Hafta | Kültürel farklılıkları ortaya çıkaran nedenler |
3. Hafta | Irk, etnisite ve kültür farklılaşması |
4. Hafta | İnanç ve kültür farklılaşması |
5. Hafta | Kültür ve yapı ilişkisi |
6. Hafta | Tarih ve kültür ilişkisi |
7. Hafta | Uygarlık ve kültürler |
8. Hafta | Siyasi eylem alanı olarak kültür |
9. Hafta | Kültürel vatandaşlık, eşitsizlikler ve çok kültürlülük |
10. Hafta | Farklı toplumsal Yapılar: Örnek ülke ve toplum incelemeleri (ABD ve Kanada?nın toplum yapısı ve farklılaşmalar) |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Farklı toplumsal Yapılar: Örnek ülke ve toplum incelemeleri Çin ve Hindistan?ın toplum yapısı |
13. Hafta | Farklı toplumsal Yapılar: Örnek ülke ve toplum incelemeleri Afrika?daki toplumsal yapı ve farklılaşmalar |
14. Hafta | Farklı toplumsal Yapılar: Örnek ülke ve toplum incelemeleri Avrupa?daki toplumsal yapı ve farklılaşmalar |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 80 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 31 | 156 | 299 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | X | ||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | X | ||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder. | X | ||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır. | |||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinler arası düşünür, değerlendirir ve aktarır. | X | ||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | X | ||||
14. Alan bilgisini gündelik ve akademik yaşamda kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili uzmanlığını ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek