SOS764 - CEVRE SOSYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CEVRE SOSYOLOJİSİ | SOS764 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler insan ekologlarının dikkat çektiği temel konuları bilirler. Çevre hakkında geniş bir bakış açısı edinirler. Çevre koruma tutumları geliştirirler. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Toplum içindeki popülasyon organizasyon ve teknoloji ilişkileri bağlamında insan ekolojisi prensipleri; Popülasyon ve topluluk ekolojisi modellerinin sosyal organizasyonun incelenmesinde dikkate alınması. | |||||
Kaynaklar | Bookchin, M. (1980) Toward an Ecological Society, Quebec: Black Rose Books. Buttel, F. (1986) `?Sociology and the Environment: The Winding road toward Human Ecology??. International Social Science Journal 38(3):337-356. -------------(1987) `?New Directions in Environmental Sociology?? Annuel Review of Sociology, 13:465-448. Giddens, A. (1984) The Constitution of Society, Cambridge: Polity Press. Randolph H.D., Debra J. Davidson(2008) ''The Environment and a Globalizing Sociology''in The Canadian Journal of Sociology, 2008, Vol. 33, Issue 3, p.631. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çevresel sorunların sosyal inşasına giriş |
2. Hafta | Doğa, Ekoloji ve Çevrecilik |
3. Hafta | Bio-çeşitlilik Kaybı |
4. Hafta | Çevre sorunu olarak Bio-Teknoloji |
5. Hafta | Biyoloji ve Sosyal Kuram |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kuramsal Yaklaşımlar |
8. Hafta | Ekolojik Açıklama |
9. Hafta | Politik-Ekonomik Açıklama |
10. Hafta | Post-Materyalizm |
11. Hafta | Şehircilik ve Küreselleşme |
12. Hafta | Kapitalizm ve Küreselleşme |
13. Hafta | Sosyalizm ve Çevre |
14. Hafta | Çevresel Hareketler |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 30 | 161 | 296 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | |||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | |||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar ve değerlendirir. | |||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder. | |||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır. | |||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinler arası düşünür, değerlendirir ve aktarır. | |||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
10. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | |||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | |||||
14. Alan bilgisini gündelik ve akademik yaşamda kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili uzmanlığını ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek