SOS764 - CEVRE SOSYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CEVRE SOSYOLOJİSİ SOS764 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıBu dersin sonunda öğrenciler insan ekologlarının dikkat çektiği temel konuları bilirler. Çevre hakkında geniş bir bakış açısı edinirler. Çevre koruma tutumları geliştirirler. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İnsan ekologlarının dikkat çektiği temel konuları bilir
  2. Çevre hakkında geniş bakış açısı edinir
  3. Çevre koruma tutumları geliştirir
  4. Çevreyle ilgili politikaların dinamiklerini yakalar
Dersin içeriğiToplum içindeki popülasyon organizasyon ve teknoloji ilişkileri bağlamında insan ekolojisi prensipleri;
Popülasyon ve topluluk ekolojisi modellerinin sosyal organizasyonun incelenmesinde dikkate alınması. 
KaynaklarBookchin, M. (1980) Toward an Ecological Society, Quebec: Black Rose Books.
Buttel, F. (1986) `?Sociology and the Environment: The Winding road toward
Human Ecology??. International Social Science Journal 38(3):337-356.
-------------(1987) `?New Directions in Environmental Sociology?? Annuel Review of Sociology, 13:465-448.
Giddens, A. (1984) The Constitution of Society, Cambridge: Polity Press.
Randolph H.D., Debra J. Davidson(2008) ''The Environment and a Globalizing
Sociology''in The Canadian Journal of Sociology, 2008, Vol. 33, Issue 3, p.631. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇevresel sorunların sosyal inşasına giriş
2. HaftaDoğa, Ekoloji ve Çevrecilik
3. HaftaBio-çeşitlilik Kaybı
4. HaftaÇevre sorunu olarak Bio-Teknoloji
5. HaftaBiyoloji ve Sosyal Kuram
6. HaftaAra sınav
7. HaftaKuramsal Yaklaşımlar
8. HaftaEkolojik Açıklama
9. HaftaPolitik-Ekonomik Açıklama
10. HaftaPost-Materyalizm
11. HaftaŞehircilik ve Küreselleşme
12. HaftaKapitalizm ve Küreselleşme
13. HaftaSosyalizm ve Çevre
14. HaftaÇevresel Hareketler
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)138104
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü30161296

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.    X
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.     
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir.     
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar ve değerlendirir.     
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder.     
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır.     
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
8. Disiplinler arası düşünür, değerlendirir ve aktarır.     
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     
10. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.    X 
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.      
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.     
14. Alan bilgisini gündelik ve akademik yaşamda kullanır.    X
15. Alanla ilgili uzmanlığını ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek