SOS749 - KURESELLESME SOSYOLOJISI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KURESELLESME SOSYOLOJISI SOS749 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.M. Demet Ulusoy 
Dersin amacıGloballeşme sürecinin farklı kurumsal boyutları ile derinlemesine incelemek ve güncel kuramsal tartışmaların bilgisine sahip olmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Globalleşmenin farklı boyutlarını anlar
  2. Farklı yaklaşımları tanır
  3. Güncel yaklaşımları takip eder
  4. Bunlar arasındaki farklılıkları kavrar
Dersin içeriği- Globalleşme süreci, globalleşme teorileri;
- Globalleşmenin politik, ekonomik ve kültürel boyutları, bürokrasi, şebekeleşme
- Kooperatif yönetim, çok uluslu şirketler, çalışma hayatındaki değişimler, sosyal eşitsizlik, rekabet, kültürel yayılma, değerler, güvenlik, aile, eğitim, inanç sistemleri
 
Kaynaklar- Appadurai, Arjun. (1996) Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization, Minnepolis: University of Minnesota Press.
- Bauman, Zygmunt. (2005) Küreseleşme ve Toplumsal Sonuçları, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
- Beck,Ulrich, ( 2006). Küreselleşme nedir?, Küreselleşme okumaları, Kadim yayınları
- Berger, Peter L. (2003) Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri, Bin Küre bin Bir Küreselleşme: Çağdaş Dünyada Kültürel Çeşitlilik, İstanbul.
- Chossudovsky M. (1999) Yoksulluğun Küreselleşmesi, İstanbul.
Ayrıntılı okula listesindeki diğer kaynaklar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaZygmunt Bauman
2. HaftaManfred B. Steger
3. HaftaGrahame Thompson, Paul Hirst
4. HaftaDani Rodrik
5. HaftaJoseph E. Stiglitz
6. HaftaLuciano Gallino
7. HaftaSamuel Hungtinton
8. HaftaDavid Held, Anthony Mcgrew
9. HaftaAppadurai, Arjun
10. HaftaBerger, Peter L.
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBeck,Ulrich,
13. HaftaAnthony Giddens
14. HaftaChossudovsky M.
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum330
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama33090
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü33138302

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.    X
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.     
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir.     
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar ve değerlendirir.    X
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder.     
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır.     
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.      
8. Disiplinler arası düşünür, değerlendirir ve aktarır.    X
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X
10. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.      
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.      
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.     
14. Alan bilgisini gündelik ve akademik yaşamda kullanır.     
15. Alanla ilgili uzmanlığını ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek