SOS742 - ÖRGÜTLÜ SUÇLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖRGÜTLÜ SUÇLAR SOS742 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıBu dersin amacı, örgütlü suçların türleri ve çeşitlerinin neler olduğunu, örgütlü suçların Türkiye?deki ve dünyadaki durumunu ve alandaki yasal ve resmi düzenlemeleri öğretmek, tartışmak ve analiz etmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Örgütlü suç tanımını ve türlerini bilir
  2. Türkiye?de ve dünyada örgütlü suçlarla ilgili güncel durumu analiz eder
  3. Ulusal, bölgesel ve küresel oluşumları, farklılaşmaları bilir ve bu bilgisini araştırma tasarlamada, uygulamada ve raporlaştırmada kullanır
  4. Örgütlü suçlarla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinciyle uygulamaya katkı sağlayacak şekilde kullanır
Dersin içeriği- Örgütlü suçun tanımları ve türleri,
- Türkiye?de ve dünyada örgütlü suçlar
- Örgütlü suçla ilgili dünyadaki güncel durum
- Türkiye?de ve dünyada konuya ilişkin yasal düzenlemeler 
Kaynaklarİçli, Tülin Günşen. Kriminoloji.7.Baskı.Seçkin Yayınevi,Ankara,2007
Siegel,Larry.J.Criminology.Wadsworth Thompson Learning Inc.,Belmont,2003
Lyman Michael D , and.G.W.Potter.Organized Crime.Prentice Hall,Upper Saddle River, NewJersey,2000
Mallory Stephan L.Understanding Organized Crime.Jones and Barlett Pub.,Boston,20007 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖrgütlü Suç?un tanımı ve ayırıcı özellikleri
2. HaftaÖrgütlü suçların ortaya çıkış nedenleri
3. HaftaTürkiye?de Örgütlü Suçların Türleri ve Dağılımı
4. HaftaRasyonel Seçim (Rational Choice ) Teorisi
5. HaftaÖğrenme (Learning) Teorileri
6. HaftaSosyal Organizasyon Bozukluğu(Social Disorganization) Teorisi
7. HaftaKültürel Sapma (Cultural Deviation ) Teorisi
8. HaftaTerörizm
9. Haftaİnsan Ticareti
10. HaftaBeyaz -Yaka Suçluluğu
11. HaftaUyuşturucu Suçları
12. HaftaPornografi
13. HaftaKara para aklama
14. HaftaGenel tartışma ve değerlendirme
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler14040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü31151294

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.   X 
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.   X 
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. X   
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar ve değerlendirir.   X 
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder.   X 
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır.   X 
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X 
8. Disiplinler arası düşünür, değerlendirir ve aktarır.   X 
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.   X 
10. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. X   
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.  X   
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X 
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.   X 
14. Alan bilgisini gündelik ve akademik yaşamda kullanır.   X 
15. Alanla ilgili uzmanlığını ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek