PİA600-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR PİA600-02 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmek ve bitirme sınavına hazırlanmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme
  2. 2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme
  3. 3. Araştırma verilerini toplayabilme
  4. 4. Verileri analiz edebilme
  5. 5. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme
  6. 6. Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme
  7. 7. Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
8. Bitirme sınavı eserlerinin seçimi ve eserlere yoğunlaşma 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. Ders sorumlusu tarafından belirlenen kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
7. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
8. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
9. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
10. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
11. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
12. HaftaVeri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
16. HaftaTez savunması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı28100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olurlar.    X
2. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar.    X
3. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirirler.    X
4. Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlarlar.    X
5. Proje süreçlerini planlarlar.    X
6. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar.    X
7. Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirlerler.    X
8. Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarırlar.    X
9. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alırlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek