TİR600-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | TİR600-01 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Araştırma-İnceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve profesyonel öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Danışman veya danışmanların yönlendirmesiyle tez konusu olarak seçilen ve/veya oluşturulan bir proje-oyun metnini sahneye koymak ve seyirciye sunmak; sahnelenen oyunun tüm aşamalarını bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak yürütmek; sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Yüksek Lisans tez raporu hazırlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusu olarak sahnelenecek proje-oyunun belirlenmesi, sahnelenmesi ve seyirci ile buluşması. Sahnelemenin tüm aşamalarını alanın bilimsel ve sanatsal ilkelerine uygun olarak yürütülmesi. Sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Yüksek Lisans tez raporunun hazırlanması. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması. Veri toplama aracının geliştirilmesi. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür vb. araçlar; sahneleme için gerekli diğer araçlar, kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
3. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
4. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
5. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi |
6. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi |
7. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi |
8. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi |
9. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi |
10. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi |
11. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
12. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
13. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
14. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
15. Hafta | Tez oyunu izleme için Hazırlık Haftası |
16. Hafta | Tez oyunu izleme ve tez raporunun savunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 30 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 12 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
Proje | 12 | 10 | 120 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 69 | 88 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat düşüncesi ve estetik konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
2. Tiyatro sanat alanında ulusal ve yerel araştırma, yorum ve uygulama konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
3. Tiyatro sanat alanında önceden kazanılmış bilginin yaratıcılıkla buluştuğu özgün çalışmalar yapabilir; kuram ve uygulamayı buluşturma bilgisi edinirler. | X | ||||
4. İlgili alandaki sanatsal üretimleri yürütebilecek bilgi birikimine sahiptirler. | X | ||||
5. Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir, bu bağıntıyı yurt içi ve yurt dışında disiplinler arası ortamlarda paylaşır ve uygularlar. | X | ||||
6. Alanda eğitim planlaması yapabilecek bilgi birikimine sahiptirler | X | ||||
7. Lisans yeterlilikleri temel olmak üzere alanında bilgisine sahip olduğu yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirirler. | X | ||||
8. Alanında yaratıcılık ve ileri düzeydeki becerileri bir araya getirerek dramatik ve/veya post-dramatik bir metni bireysel olarak yorumlayabilir, sanatsal ve bilimsel çalışma süreçlerini planlayarak sahnede uygulayabilirler. | X | ||||
9. Bireysel sanat ve tasarım süreci yöntemini oluşturur; proje süreçlerini planlarlar ve/veya eğitim yöntemi geliştirir ve planlarlar. | |||||
10. Alanında ve kültür ortamında hedeflerini tanımlayabilir; öz eleştiri yapabilir, başkalarının çalışmalarını eleştirebilir; kişisel gelişim için ulusal ve uluslararası kaynakları saptayabilir; öğrenmeyi yönlendirebilirler. | X | ||||
11. Alan çalışmalarında amaç, değer ve hedef kitle tanımı yapabilir ve bunu ifade edebilirler. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası projelerde etkin rol alabilir; bir proje başlatmada ikna edici olabilirler. | X | ||||
13. Alanında gerekli bilgisayar yazılımı, iletişim ve bilişim teknolojisi kullanabilir; en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurarlar. | X | ||||
14. Alanında özgün bir yapıtı üretir ve sergilerler. | X | ||||
15. Ulusal kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek