HSP626 - YARALANMALAR, KORUNMA ve GÜVENLİ TOPLUMLAR YAKLAŞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YARALANMALAR, KORUNMA ve GÜVENLİ TOPLUMLAR YAKLAŞI | HSP626 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hilal Özcebe | |||||
Dersin amacı | Öğrenciler, yaralanmalar, korunma ve güvenli toplumlar yaklaşımı kavramlarını öğreneceklerdir. Yaralanma tanımı ve mekanizmasını açıklayabilecek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaralanma epidemiyolojisi, nedenleri ve korunma önlemleri yer almaktadır; güvenli toplumlar iyi bir korunma örneği olarak tartışılmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Laflamme L, Svanström L and Schelp L. ?Safety Promotion Research. Karolinska Institute, Sweden. Peek-Asa C, Dean B and Kraus JF. ?Injury Control: The Public Health Approach?. Oxford Textbook of Public Health The Scope of Public Health. Editors: R Detels, J McEwen, R Beaglehole and H Tanaka. 1533-1548, Oxford University Press. Prothron Stith D, Spivak H and Sege RD. ?Interpersonel Violence Prevention: A Recent Public Health Mandate?. Oxford Textbook of Public Health The Scope of Public Health. Edıtors: R Detels, J McEwen, R Beaglehole and H Tanaka. 1549-1568, Oxford University Press. Karolinska Institutet, Community Safety Promotion, http://www.phs.ki.se/csp/publication_menu.htm http://www.phs.ki.se/csp/links.htm WHO Department Injuries and Violence Prevention, http://www.who.int/violence_injury_prevention/en/ World Report on Violence and Health. Editors: EG Krug, L Daahlberg, JA Mercy, AB Zwi and R Lozano. 2002, Switzerland, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaralanma tanımı ve nedenleri |
2. Hafta | Yaralanmalarda nedensel teoriler |
3. Hafta | Yaralanma epidemiyolojisi |
4. Hafta | Yaralanmalarda kişisel risk faktörleri ve riskli davranışlar |
5. Hafta | Yaralanmalarda çevresel risk faktörleri |
6. Hafta | Yaralanmalarda risk faktörleri ile ilgili makale tartışmaları |
7. Hafta | Şiddet tanımı ve epidemiyolojisi |
8. Hafta | Yaralanmalardan korunma |
9. Hafta | Güvenli toplum kavramı |
10. Hafta | Güvenli toplumda toplum katılımı |
11. Hafta | Güvenli toplum müdahaleleri |
12. Hafta | Güvenli toplum programlarının değerlendirilmesi |
13. Hafta | Dünyadaki Güvenli Toplum programları |
14. Hafta | Güvenli toplumların programları ve değerlendirilmeleri ile ilgili makale tartışmaları |
15. Hafta | Genel tartışma |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 32 | 32 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halk sağlığı ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirip ve derinleştirebilir. | X | ||||
2. Halk sağlığı konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Halk sağlığında kullanılan yöntemleri bilerek halk sağlığı ile ilgili konularda program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Halk sağlığı konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Halk sağlığı konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Halk sağlığı alanında edindiği bilgi ve becerilerini uygun yöntemler ve araçlar kullanarak toplumlarda var olan sağlık sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | X | ||||
7. Halk sağlığı konularında araştırma planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Halk sağlığı konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Halk sağlığı alanındaki uluslararası gelişmeleri ülke koşullarını göz önüne alarak değerlendirir. | X | ||||
10. Halk sağlığı alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Halk sağlığı alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına halk sağlığı bakış açısıyla katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek