TİR627 - REJİ ATÖLYESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
REJİ ATÖLYESİ TİR627 1. Yarıyıl 1 3 2 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Profesyonel rejisör, uzman öğretim görevlileri 
Dersin amacıBir oyun metninin sahnelenme sürecinde rejisörün oyun bütününe hakimiyeti; oyunculuk, dekor, kostüm, ışık ve efekt (makyaj, ses vb.) hakkında tarihsel, teknik ve sanatsal bilgi açısından rejisörün yaklaşımı; sahne formlarının ve reji yaklaşımının örneklendirilmesi; bu öğelerin sahneleme sürecinde uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Sahneleme aşamasında rejisörlük tanımı hakkında bilgi sahibi olurlar.
  2. 2. Sahneleme aşamasında -oyunculuk, dekor, kostüm, ışık, efekt- bütünün yönetilmesi hakkında sahip oldukları teorik bilgiyi uygulama içinde ve örneklerle geliştirirler.
  3. 3. Bir oyunun sahnelenmesi sürecinde tüm ögelerin ve tasarımın ögelerinin uyum içinde birlikte çalışmasını planlayabilme, olası sorunları öngörme ve çözümleyebilme bilgisi ve disiplini kazanırlar.
  4. 4. Proje hazırlama, bağımsız çalışmaları ve grup çalışmalarını planlama ve yürütebilme yetkinliği kazanırlar.
Dersin içeriğiBir oyun metninin sahnelenme sürecinde; rejisörün oyun bütününe hakimiyeti, dekor, kostüm, ışık ve efekt (makyaj, ses vb) hakkında, teknik ve sanatsal bilginin profesyonel rejisörlerle örneklendirilmesi; sahne formları bilgisi; tasarım ögelerinin sahneleme sürecindeki görev dağılımı, işlevleri, bağımsız ve ortak çalışma düzeninin örnekleri, uygulamaları. 
KaynaklarClurman. H. (1972). On Directing. New York : Simon and Schuster Inc.
Ahart. J. (2001). The Director?s Eye. Colorado : Meriwether Publishing Ltd.
Mitchell. C. (2008). The Director?s Craft. Published Routledge
Converse. T. J. (1995). Directing for the Stage: A Workshop Guide of Creative Exercises and Projects. USA: Meriwether Publishing Ltd.
Ahart. J. (2001). The Director's Eye: A Comprehensive Textbook for Directors and Actors. USA: Meriwether Publishing Ltd.
Pavis. P. (1998). Sahneleme: Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çeviri: Sibel
Kamber. Ankara: Dost Yayınları
Kılıçbay, Mehmet Ali. (1999). Felsefesiz Sanat ve Oyunsuz Tarih. Ankara: İmge.
Lamarque, Peter.( 2004). Aesthetics and the Philosophy of Art: The Analytic Tradition.
Altar, Cevad Memduh. (1996). Sanat Felsefesi Üzerine: Genel Estetik, Müzik Estetiği. İstanbul: Yapı Kredi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve uygulanış yöntemi hakkında genel bilgilendirme
2. HaftaKonsept üzerine alıştırmalar
3. HaftaBasit sahnelemeler
4. HaftaMonologlarla çalışma
5. Haftaİki kişilik sahneler
6. Haftaİki kişilik sahneler
7. HaftaÜç kişilik sahneler
8. HaftaI. Ara sınav (Proje sunumları)
9. HaftaÜç kişilik sahneler
10. HaftaDört kişilik sahneler
11. HaftaDört kişilik sahneler
12. HaftaGrup (kalabalık) sahneler
13. HaftaGrup (kalabalık) sahneler
14. HaftaRitim, tempo, akışkanlık gözetmeye odakllanmak
15. HaftaAktörün yapmaya ihtiyaç duyduğu şeylerın saptanması
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje11818
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4641150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek