TİR627 - REJİ ATÖLYESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
REJİ ATÖLYESİ | TİR627 | 1. Yarıyıl | 1 | 3 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Profesyonel rejisör, uzman öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Bir oyun metninin sahnelenme sürecinde rejisörün oyun bütününe hakimiyeti; oyunculuk, dekor, kostüm, ışık ve efekt (makyaj, ses vb.) hakkında tarihsel, teknik ve sanatsal bilgi açısından rejisörün yaklaşımı; sahne formlarının ve reji yaklaşımının örneklendirilmesi; bu öğelerin sahneleme sürecinde uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir oyun metninin sahnelenme sürecinde; rejisörün oyun bütününe hakimiyeti, dekor, kostüm, ışık ve efekt (makyaj, ses vb) hakkında, teknik ve sanatsal bilginin profesyonel rejisörlerle örneklendirilmesi; sahne formları bilgisi; tasarım ögelerinin sahneleme sürecindeki görev dağılımı, işlevleri, bağımsız ve ortak çalışma düzeninin örnekleri, uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | Clurman. H. (1972). On Directing. New York : Simon and Schuster Inc. Ahart. J. (2001). The Director?s Eye. Colorado : Meriwether Publishing Ltd. Mitchell. C. (2008). The Director?s Craft. Published Routledge Converse. T. J. (1995). Directing for the Stage: A Workshop Guide of Creative Exercises and Projects. USA: Meriwether Publishing Ltd. Ahart. J. (2001). The Director's Eye: A Comprehensive Textbook for Directors and Actors. USA: Meriwether Publishing Ltd. Pavis. P. (1998). Sahneleme: Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çeviri: Sibel Kamber. Ankara: Dost Yayınları Kılıçbay, Mehmet Ali. (1999). Felsefesiz Sanat ve Oyunsuz Tarih. Ankara: İmge. Lamarque, Peter.( 2004). Aesthetics and the Philosophy of Art: The Analytic Tradition. Altar, Cevad Memduh. (1996). Sanat Felsefesi Üzerine: Genel Estetik, Müzik Estetiği. İstanbul: Yapı Kredi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve uygulanış yöntemi hakkında genel bilgilendirme |
2. Hafta | Konsept üzerine alıştırmalar |
3. Hafta | Basit sahnelemeler |
4. Hafta | Monologlarla çalışma |
5. Hafta | İki kişilik sahneler |
6. Hafta | İki kişilik sahneler |
7. Hafta | Üç kişilik sahneler |
8. Hafta | I. Ara sınav (Proje sunumları) |
9. Hafta | Üç kişilik sahneler |
10. Hafta | Dört kişilik sahneler |
11. Hafta | Dört kişilik sahneler |
12. Hafta | Grup (kalabalık) sahneler |
13. Hafta | Grup (kalabalık) sahneler |
14. Hafta | Ritim, tempo, akışkanlık gözetmeye odakllanmak |
15. Hafta | Aktörün yapmaya ihtiyaç duyduğu şeylerın saptanması |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 1 | 18 | 18 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 46 | 41 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek