BYM720 - BİYOMÜHENDİSLİKTE GELİŞMELER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOMÜHENDİSLİKTE GELİŞMELER | BYM720 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Erhan Bişkin | |||||
Dersin amacı | Biyomühendislik ve uygulama alanları hakkında bilgi edinmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyomühendislik alanında son yıllarda yapılan buluş ağırlıklı çalışmaların sunulmasına yönelik seminerler | |||||
Kaynaklar | Web of Science kapsamında yer alan ağırlıklı çalışmaların yayınlandığı süreli yayınlar ve bölümdeki tez önerileri, biyomühendislikle ilgili araştırma alanlarında deneyin sahibi araştırmacıların seminerleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders sorumlusunun sunumu: Biyomühendilsik alanlarındaki yeni gelişmeler |
2. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
3. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
4. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
5. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
6. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
7. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
8. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
9. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
10. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
11. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
12. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
13. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
14. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
15. Hafta | Misafir Araştırmacı Semineri |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 50 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 43 | 43 |
Toplam İş Yükü | 15 | 44 | 57 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayabilme ve uygulayabilme, | X | ||||
2. Disiplin içi ya da disiplinler arası takım çalışması yapabilme, araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri ve becerileri üst düzeyde kazanma, | X | ||||
3. Uzmanlık alanındaki güncel fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma, | X | ||||
4. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilecek yeterliliğe sahip olma, | X | ||||
5. Bilimsel çalışmaların çıktılarını ulusal veya uluslararası akademik ortamlarda yayınlayarak, bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma, | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma, | X | ||||
7. Uzmanlık alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurma ve tartışma, | X | ||||
8. Biyolojik sistemlerdeki sorunlara mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının etkilerini anlama ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığına sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek