TDE761 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK ŞİİRİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK ŞİİRİ I | TDE761 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. G. Gonca GÖKALP ALPASLAN | |||||
Dersin amacı | Bu derste Nazım Hikmet, Orhan Veli, Oktay Rifat, Melih Cevdet Anday gibi sanatçıların çağdaş Türk edebiyatındaki yeri ve etkileri araştırılır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Modern Türk şiirinde bir dönüm ve odak noktası olan Nazım Hikmet, Orhan Veli, Oktay Rifat, Melih Cevdet Anday gibi sanatçıların edebiyatımızdaki yerinin, getirdiği yeniliklerin ayrıntılı olarak tartışılması. Çağdaş Türk edebiyatındaki etkilerinin araştırılması. Modern Türk şiirinin klasikleşmiş eserleri üzerine çağdaş yorumlar. | |||||
Kaynaklar | ENGİNÜN, İnci (2001) Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul: Dergâh Yayınları. GÜRSEL, Nedim (1992) Nazım Hikmet ve Geleneksel Türk Yazını, İstanbul: Adam Yayınları. HALMAN, Talat Sait ve Osman HORATA vd. (Ed.) Türk Edebiyatı Tarihi I-IV, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. KORKMAZ, Ramazan (Editör) (2004) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000), Ankara: Grafiker Yayınları. SAZYEK, Hakan (1996) Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi, İstanbul: İş Bankası Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. Kaynakça. |
2. Hafta | Nazım Hikmet ve poetikası |
3. Hafta | Nazım Hikmet ve poetikası |
4. Hafta | I.Yeni (Garip) poetikası |
5. Hafta | I.Yeni (Garip) poetikası |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | I.Yeni hareketinin çağdaş Türk şiirindeki etkileri |
8. Hafta | I.Yeni hareketinin çağdaş Türk şiirindeki etkileri |
9. Hafta | Orhan Veli?nin poetikası |
10. Hafta | Orhan Veli?nin çağdaş Türk şiirindeki etkileri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Melih Cevdet Anday?ın poetikası |
13. Hafta | Melih Cevdet Anday?ın çağdaş Türk şiirindeki etkileri |
14. Hafta | Oktay Rifat?ın poetikası |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek