TDE750 - YENİ TÜRK EDEBİYATINDA ANI, GÜNCE ve MEKTUPLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA ANI, GÜNCE ve MEKTUPLAR | TDE750 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. G. Gonca GÖKALP ALPASLAN | |||||
Dersin amacı | Anı, günce ve mektup türlerini tanıtmak Türk edebiyatında bu türlerin gelişimini öğretmek Örnek metin incelemek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Anı, günce ve mektup türlerine kuramsal yaklaşım. Türlerin birbirlerinden farkları. Türk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler. Batı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi. Seçilen anılar, günceler ve mektuplar üzerine incelemeler. | |||||
Kaynaklar | Hece Dergisi, Mektup Özel Sayısı, 2006, 31. Türk Dili Dergisi, Mektup Özel Sayısı, XXX, 2008 (2.Baskı). Türk Dili Dergisi, Anı Özel Sayısı, XXV, 246, 1972. Türk Dili Dergisi Günlük Özel Sayısı, 127, 1962. AYTAÇ Gürsel (1992) Mektup Seçkisi, Ankara: Gündoğan yayınları. ENGİNÜN İnci (2006) Tanzimat?tan Cumhuriyet?e, İstanbul: Dergâh Yayınları. KEFELİ, Emel (2007) Türk Edebiyatında Mektup, İstanbul: 3F Yayınları. YUMRU, Dilek (1999) Bir Anlatı Türü Olarak Anı, Mersin: Mersin Üniversitesi SBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Yard.Doç.Dr. Hakan Sazyek) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. Kaynakça. |
2. Hafta | Anı, günce ve mektup türlerine kuramsal yaklaşım. |
3. Hafta | Anı, günce ve mektup türlerine kuramsal yaklaşım. |
4. Hafta | Türlerin birbirlerinden farkları. |
5. Hafta | Türlerin birbirlerinden farkları. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Türk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler. |
8. Hafta | Türk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler. |
9. Hafta | Türk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler. |
10. Hafta | Türk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Batı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi. |
13. Hafta | Seçilmiş anılar, günceler ve mektuplar üzerine incelemeler. |
14. Hafta | Seçilmiş anılar, günceler ve mektuplar üzerine incelemeler. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek