TDE750 - YENİ TÜRK EDEBİYATINDA ANI, GÜNCE ve MEKTUPLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA ANI, GÜNCE ve MEKTUPLAR TDE750 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. G. Gonca GÖKALP ALPASLAN 
Dersin amacıAnı, günce ve mektup türlerini tanıtmak Türk edebiyatında bu türlerin gelişimini öğretmek Örnek metin incelemek  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, anı, günce ve mektup türlerini tanır.
  2. Türk edebiyatında bu türlerin gelişimini öğrenir.
Dersin içeriğiAnı, günce ve mektup türlerine kuramsal yaklaşım.
Türlerin birbirlerinden farkları.
Türk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler.
Batı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi.
Seçilen anılar, günceler ve mektuplar üzerine incelemeler.
 
KaynaklarHece Dergisi, Mektup Özel Sayısı, 2006, 31.
Türk Dili Dergisi, Mektup Özel Sayısı, XXX, 2008 (2.Baskı).
Türk Dili Dergisi, Anı Özel Sayısı, XXV, 246, 1972.
Türk Dili Dergisi Günlük Özel Sayısı, 127, 1962.
AYTAÇ Gürsel (1992) Mektup Seçkisi, Ankara: Gündoğan yayınları.
ENGİNÜN İnci (2006) Tanzimat?tan Cumhuriyet?e, İstanbul: Dergâh Yayınları.
KEFELİ, Emel (2007) Türk Edebiyatında Mektup, İstanbul: 3F Yayınları.
YUMRU, Dilek (1999) Bir Anlatı Türü Olarak Anı, Mersin: Mersin Üniversitesi SBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Yard.Doç.Dr. Hakan Sazyek)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş. Kaynakça.
2. HaftaAnı, günce ve mektup türlerine kuramsal yaklaşım.
3. HaftaAnı, günce ve mektup türlerine kuramsal yaklaşım.
4. HaftaTürlerin birbirlerinden farkları.
5. HaftaTürlerin birbirlerinden farkları.
6. HaftaAra sınav
7. HaftaTürk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler.
8. HaftaTürk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler.
9. HaftaTürk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler.
10. HaftaTürk edebiyatında anı, günce ve mektup türünde verilmiş eserler.
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBatı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi.
13. HaftaSeçilmiş anılar, günceler ve mektuplar üzerine incelemeler.
14. HaftaSeçilmiş anılar, günceler ve mektuplar üzerine incelemeler.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5735
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3971300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir.     X
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek