TDE749 - YENİ TÜRK EDEBİYATINDA YAŞAMÖYKÜSÜ ve ÖZYAŞAMÖYKÜS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA YAŞAMÖYKÜSÜ ve ÖZYAŞAMÖYKÜS | TDE749 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. G. Gonca GÖKALP ALPASLAN | |||||
Dersin amacı | Yaşamöyküsü ve özyaşamöyküsü türleri tanıtmak Türk edebiyatında yaşamöyküsü ve özyaşamöyküsü türlerinin gelişimini öğretmek Örnekleri incelemek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaşamöyküsü (biyografi) ve özyaşamöyküsü (otobiyografi) türlerine kuramsal yaklaşım. Türk edebiyatında yaşamöyküsü ve özyaşamöyküsü türünde verilmiş eserlerin araştırılması ve incelenmesi. Batı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi. Özellikle edebiyat alanında eser veren sanatçıların yaşamöyküleri ve özyaşamöyküleri üzerinde incelemeler. | |||||
Kaynaklar | ÇELEBİOĞLU, Sinem (2007) Türk Edebiyatında Modern Biyografinin Doğuşu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. HAMILTON, Nigel (2007) Biography: A Brief History, USA. LEE, Hermionee (1009) Biograph: A Very Short Introduction, Oxford: OUPress. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. Kaynakça. |
2. Hafta | Yaşamöyküsü (biyografi) ve özyaşamöyküsü (otobiyografi) türlerine kuramsal yaklaşım. |
3. Hafta | Yaşamöyküsü (biyografi) ve özyaşamöyküsü (otobiyografi) türlerine kuramsal yaklaşım. |
4. Hafta | Yaşamöyküsü (biyografi) ve özyaşamöyküsü (otobiyografi) türlerine kuramsal yaklaşım. |
5. Hafta | Yaşamöyküsü (biyografi) ve özyaşamöyküsü (otobiyografi) türlerine kuramsal yaklaşım. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Türk edebiyatında yaşamöyküsü ve özyaşamöyküsü türünde verilmiş eserlerin araştırılması ve incelenmesi. |
8. Hafta | Türk edebiyatında yaşamöyküsü ve özyaşamöyküsü türünde verilmiş eserlerin araştırılması ve incelenmesi. |
9. Hafta | Türk edebiyatında yaşamöyküsü ve özyaşamöyküsü türünde verilmiş eserlerin araştırılması ve incelenmesi. |
10. Hafta | Batı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Batı edebiyatında bu türlerin gelişiminin Türk edebiyatıyla karşılaştırmalı olarak izlenmesi. |
13. Hafta | Seçilmiş yaşamöyküleri ve özyaşamöyküleri üzerinde incelemeler. |
14. Hafta | Seçilmiş yaşamöyküleri ve özyaşamöyküleri üzerinde incelemeler. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek