KİM786 - BİYOANORGANİK KİMYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOANORGANİK KİMYA | KİM786 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Solmaz Karabulut / Doç. Dr. Demet Özer | |||||
Dersin amacı | Metal protein, metal enzim etkileşimleri ve inorganik elementlerin biyolojik fonksiyonların incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel prensipler, Geçiş metallerinin biyolojik fonksiyonları, metal iyonları için biyolojik ligandlar, enzim katalizörlüğünde protein koordinasyonu, alkil kobalamin reaksiyonları, İnorganik ara ürünlerle oksijen metabolizmasındaki aktivasyon ve elektron transfer reaksiyonları, Demir-sülfür proteinleri, metallo-enzim katalizörler, bakır için proteinler, çinko iyonlarının gen düzenlenmesinde ve katalitik enzim reaksiyonlarındaki fonksiyonu, Biyomineralizasyon, toprak alkali metal iyonları ile biyoenerjetik proseslerin katalizlenmesi | |||||
Kaynaklar | Bioinorganic Chemistry, W.Kaim &B. Schewedeski, 2 nd Edn., Wiley |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Geçiş Metal İyonlarının Biyolojik Fonksiyonları |
2. Hafta | Geçiş Metal İyonları ile Protein Etkileşimleri |
3. Hafta | Metallo-Enzim Katalizörler |
4. Hafta | Demir-Sulfur Proteinleri |
5. Hafta | Bakır- Protein Etkileşimleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Biyolojik Sistemlerde Elektron Transfer Tepkimeleri |
8. Hafta | Kobalt-amin Protein Reaksiyonları |
9. Hafta | Çinko-Enzim Etkileşimleri ve Genetik Düzenleme |
10. Hafta | Magnezyum, Kalsiyum, Fosfor ve Kükürt Elementlerinin Biyolojik Aktiviteleri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Ametallerin Biyolojik Aktiviteleri |
13. Hafta | Biyonano- Katalizör sistemleri |
14. Hafta | Biyonano- Katalizör sistemleri |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 68 | 297 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisansla uzmanlaşır ve alanına yenilikçi bilimsel kavramlar getirir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası etkileşimi değerlendirerek karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlar elde eder. | X | ||||
3. Alanındaki yeni bilgileri önyargısız bir şekilde değerlendirir, eleştirir, yorumlar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanında yeni fikirler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir veya farklı alanlara uyarlar. | X | ||||
5. Alanında ileri bilgi ve tecrübesiyle farklı araştırma yöntemleriyle bilimsel stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Ulusal/uluslararası hakemli dergilerde özgün makaleler yayınlayarak bilimsel birikime katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanında liderlik yaparak özgün çalışmalar ve disiplinlerarası sorunların çözümüne katkı sağlar. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme ile sorun çözme yeteneklerini kullanarak yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Alanında yetkin kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunur ve etkili iletişim kurar. | X | ||||
10. Yabancı dil kullanarak uluslararası kaynaklara erişir, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışır. | X | ||||
12. Alanındaki ilerlemeleri takip eder, içselleştirir ve toplumun bilgi toplumu ve sürdürülebilirlik sürecine katkı sağlar. | X | ||||
13. Alanıyla ilgili veri yönetimini toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek etkin ve güvenli bir şekilde yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek