KİM618 - HETEROJEN KATALİZ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HETEROJEN KATALİZ | KİM618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Solmaz Karabulut / Doç. Dr. Bengi Özgün Öztürk | |||||
Dersin amacı | Çeşitli endüstriyel proseslerde kullanılan heterojen katalizörlerin dizaynı, kimyasal, fiziksel özelliklerinin incelenmesi ve karakterizasyon teknikleri | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Katı heterojen katalizörlerin kimyasal yapılarının ve fiziksel karakterlerinin incelenmesi, katalizör destek maddeleri, katalizör olarak kullanılan metaller ve zeolitler, bazı katalizörlerin seçicilikleri, gözenekli katalizörler içinde difüzyon ve reaksiyonlar, katalizör zehirlenmesi ve katalizörlerin yeniden aktifleşmesi, Endüstriyel proseslerde kullanılan katalizörler, hidrojenleme, oksitleme katalizörleri ve bunların endüstriyel uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Heterogeneous Catalysis, E.G. Derouane, 3 rd Edn. Elsevier |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Heterojen Katalizörler İle İlgili Genel Bilgi |
2. Hafta | Heterojen Katalizörlerin Kimyasal ve Fiziksel Özelliklerinin İncelenmesi |
3. Hafta | Destek Maddelerin Seçimi |
4. Hafta | Geçiş Metal Katalizörleri |
5. Hafta | Zeolitler ve Katalitik Seçicilik |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Katalizör Zehirlenmesi ve Reaktivasyonu |
8. Hafta | Katalizör Zehirlenmesi ve Reaktivasyonu |
9. Hafta | Endüstriyel Katalitik Prosesler |
10. Hafta | Endüstriyel Katalitik Prosesler |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Oksidasyon ve Hidrojenasyon Katalizörleri ve Endüstriyel Uygulamaları |
13. Hafta | Nanokatalizörler |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 36 | 47 | 189 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya lisans düzeyi yeterliklerini esas alarak fen bilimleri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki bilimsel araştırmalar sonucunda elde edilen bilgileri analiz ederek, disiplinler arası etkileşimleri belirler. | X | ||||
3. Alanında elde ettiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Alanında sahip olduğu temel ve ileri düzeydeki bilgileri ilişkilendirir ve disiplinlerarası yeni önerilerde bulunur. | X | ||||
5. Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanarak bilimsel çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir araştırmada, bireysel ve/veya grup çalışması yürütür. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili yürüttüğü bireysel veya grup çalışmasında karşılaştığı sorunlarda inisiyatif alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Alanında sahip olduğu temel bilgiler ve analitik düşünme yeteneğiyle disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | ||||
9. Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek eksikliklerini belirler ve ileri düzeyde araştırmalar yapabilmek için öğrenme süreçlerini yönlendirir. | X | ||||
10. En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve dünya çapında meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11. Alanı ile ilgili veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyurma süreçlerini etkin ve güvenli bir şekilde yönetirken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek